Dupa ce tendinta consumatorilor de a migra de la camerele foto compacte low-cost catre smartphone-uri cu capacitati de fotografiere a crescut fulminant in ultimii ani, reprezentantii F64.ro se asteapta ca o data cu intrarea pe aceasta piata si vanzarile sa cunoasca o crestere.
“Piata se schimba in permanenta, iar smartphone-urile iau treptat locul camerelor foto compacte, iar aceasta tendinta s-a pastrat in ultimii ani. Ne-am propus ca pana la finalul anului sa intram si pe piata comercializarii de smartphone-uri si tablete. In aceste zile semnam contractele cu doi mari operatori de telefonie din Romania, urmand ca pana la finalul anului sa incepem sa comercializam si aceste dispozitive”, a declarat Marian Alecsiu (foto), director general in cadrul F64.ro, in cadrul unui eveniment de presa.
El a precizat pentru wall-street.ro ca isi doreste ca smartphone-urile si tabletele “sa prinda” perioada de reduceri de la finalul lunii noiembrie cunoscuta si sub numele de “Black Friday”.
“Avem in plan sa lansam o oferta pentru smartphone-uri si tablete inclusiv cu ocazia Black Friday, eveniment ce va avea loc in ultima saptamana din luna noiembrie. Discutiile cu operatorii telecom sunt aproape finalizate, nu ne mai ramane decat sa aducem stocuri de produse si sa le punem spre vanzare”.
Intrebat cum vede viitorul pietei de aparate de fotografiat din Romania, in contextul expoziei vanzarii de smartphone-uri cu capacitati ridicate de fotografiere, seful F64.ro a precizat ca “smartphone-urile sunt doar un pas pentru a capata gustul fotografiei”, si ca nu vede o scadere a acesteia in urmatorii ani.
“Smartphone-urile vor lua treptat locul aparatelor foto compacte low-cost, dar cine isi va dori sa realizeze fotografii profesionale vor ramane clienti ai aparatelor de profil. Am observat o usoara tendinta de migrare a clientilor spre echipamentele mirrorless, in detrimentul celor DSLR, dar ca orizont de 2-3 ani nu vad o scadere a interesului pentru aceste dispozitive”, a spus Alecsiu.


Crestere a business-ului de cel mult 10%

Citeste si:

Pe o piata care in primele sase luni a cunoscut un declin de circa 2% fata de anul precedent, reprezentantii F64.ro se asteapta ca vanzarile sa pastreze un ritm de crestere mai scazut fata de cel din ultimii ani, mizand pe o evolutie a business-ului de cel mult 10%.
“Piata foto se va contracta in ceea ce priveste numarul de unitati vandute. Este o situatie dificial in piata si nu am putut sa pastram cresterea din anii precedenti, fiind si unul din motivele pentru care inca nu am decis sa extindem reteaua. Optimist vorbind exista sanse sa depasim pragul de 20 de milioane de euro in acest an, dar totul depinde cat de bine va merge programul «Black Friday» de la finalul lunii noiembrie, dar si intrarea pe noul segment de piata, cel al comercializarii de smartphone-uri si tablete”, a completat Marian Alecsiu.
Potrivit datelor companiei, in prezent jumatate din comertul produselor F64 se realizeaza online, iar cele mai cautate raman echipamentele foto (80%), restul fiind reprezentat de echipamentele video, accesorii dedicate sau servicii.


Extinderea pe alte piete: “Un vis frumos”

Intr-o scurta discutie cu wall-street.ro, Marian Alecsiu a tinut sa sublinieze ca intentiile companiei raman de a-si extinde atat operatiunile la nivel local, in orase cheie ale tarii, dar si extinderea la nivel regional.
“Ne-am propus ca intai sa ne dezvoltam local, prin deschiderea de noi showroom-uri in tara si apoi tintim extinderea si in regiune. Credem in offline si in oferirea posibilitatii clientilor de a fi bine informati atunci cand decid sa faca o investitie intr-un echipament foto sau video. Daca ne vom referi la un ordin de timp, iesirea pe pietele externe in cel mult doi ani ar fi un vis frumos”, a concluzionat seful F64.ro.