Potrivit lui Alexandru Jijian, clientii omnichannel pot experimenta vanzari cu 38% mai mari, iar cosul de cumparaturi creste cu 18%. In plus, costurile operationale pot fi reduse cu pana la 15%, mare parte din ele printr-o platform de product management.

“Urmariti Big Data, reducerea costurilor, optimizarea procesului, personalizare avansata si gamification. Costul de implementare nu reprezinta o problema, profitul poate aparea intr-un timp foarte scurt. Companiile din Romania sunt pregatite pentru omnichannel, in aceasta categorie nu intra insa si IMM-urile. Nu cred ca sunt pregatite”, a precizat Jijian.

In urmatorii 5-10 ani insa, pentru a putea tine pasul cu ceea ce se intampla la nivel mondial, companiile ar trebui sa cunoasca tehnologiile noi si sa le foloseasca.

Citeste si:

“Device-ul pe care il purtam este o extensie naturala a noastra. Am trecut la device-uri mult mai performante, conectate non-stop. Nu doar tehnologia se schimba ci si felul in care interactionam cu tehnologia. Avem frigidere care, daca se conecteaza la Internet, iti pot spune chiar si cand trebuie sa cumperi oua. Noi suntem consumatori, astfel incat viitorul este al nostru, Internetul ne este la indemana atunci cand vrem sa interactionam”, a mai spus Alexandru Jijian.

Pe de alta parte, in opinia sa, cea mai stringenta problema cu care s-a confruntat din postura de client atunci cand a interactionat cu un business online a fost nesincronizarea stocurilor cu ofera din magazine. "Am cautat bocanci care erau prezenti pe site si am facut research timp de 5 zile, iar in magazin produsul nu mai era prezent de 3 luni", a adaugat Alexandru Jijian.

Potrivit unui studiu EY, in Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online dupa ce s-a informat inclusiv din magazin.

Studiu EY Romania: unde se informeaza consumatorii romani si cat de loiali sunt brandurilor

Studiu EY Romania: unde se informeaza consumatorii romani si cat de...