Varna, al treilea oras ca marime din Bulgaria, supranumit "capitala maritima" a tarii, dispune de patru de centre comerciale, unul dintre acestea fiind Mall Varna, detinut de o companie a grupului Raiffeisen Bank International.
Initial, spatiul pe care s-a construit actualul mall a fost detinut de un investitor local care l-a vandut pentru suma de 130 milioane euro unui scotian, in 1998. La inceputul acestui an, Aspius Immobilien Holding International, o companie a grupului financiar Raiffeisen Bank International, a cumparat mall-ul pentru o suma care nu a fost facuta publica.

Lansat in urma cu trei ani, in urma unei investitii de aproximativ 50 milioane euro, Mall Varna s-a stabilit ca centrul comercial cu cel mai mare succes din afara capitalei Bulgariei si una dintre destinatile de shopping cele mai atractive din tara. Situat in apropiere de aeroportul din Varna, turistii au acces rapid la centrul orasului si la statiunile din jurul acestuia.

Anual, circa un milion de persoane viziteaza Varna si imprejurimile orasului, dintre care 500.000 sunt turisti romani.

"Numarul turistilor creste in perioada sarbatorilor, dar si vara, un varf fiind atins in iulie si august. Aproximativ 500.000 de romani viziteaza aceasta regiune, indeosebi pe parcursul verii. De Paste, 30.000 de turisti vin din Romania la Varna", arata Dessislava Kovacheva, marketing manager Mall Varna.

Insa recesiunea si-a pus amprenta asupra centrului comercial. Desi, in momentul de fata, 97% din spatiul mall-ului este inchiriat (pe termen lung), veniturile proprietarilor centrului au scazut cu 10-20% in primele doua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

De asemenea, aproximativ 70% dintre chiriasii mall-ului au inregistrat venituri in scadere din cauza crizei economice.

"Din vara, estimam ca vanzarile isi vor reveni si ca vom avea cresteri fata de anul precedent, mai ales ca Varna a devenit o destinatie atractiva pentru turisti. Pe langa romani, avem vizitatori si din Germania sau Rusia", explica Kovacheva.

In cursul saptamanii, intre 8.000 si 10.000 de vizitatori din Varna, dar si din regiune, vin la centrul comercial, nu numai cu scopul de a face cumparaturi, dar si pentru a-si diversifica timpul liber in zona de divertisment a centrului, iar in weekend intre 15.000 si 17.000 de persoane.

Suprafata construita a complexului este de 70.000 de metri patrati, repartizati pe patru etaje si trei niveluri subterane. Pe o suprafata totala de 33.000 de metri patrati opereaza 150 de magazine, care ofera produse de la peste 300 de branduri locale si internationale. Mall Varna dispune de 760 locuri de parcare subterane si alte 200 in afara incintei.

Chiria pentru un metru patrat in mall variaza intre 20 si 25 euro, la care se adauga o taxa de operare de 7 euro.

Printre atractiile din complex, care este deschis intre orele 10:00 si 22:00, se numara cinematograful Arena, un complex de 8 ecrane cu 1.300 de locuri, un cinema 3D, o zona cu jocuri electronice de ultima generatie, o sala de bowling cu 10 piste, billiard si cazino, un centru pentru copii, precum si un cinema 4D.

In food court-ul din mall functioneaza Burger King, McDonalds, KFC si Subway, un restaurant si un supermarket, cu o suprafata de 2.000 metri patrati, dar si un cocktail bar de lux, cafenele, o banca, un birou de schimb valutar, o farmacie si un salon cosmetic. O fonoteca cu cele mai recente colectii de muzica si titluri literare in limbi diferite sunt disponibile in Orange center.

Magazinele de moda ocupa doua etaje si includ branduri precum Nine West, Swarovski, Adidas, Nike, Puma, Le Coq Sportif, Esprit, Miss Sixty & Energie, Fox, New Yorker, Tally Weijl, Triumph, All About Shoes, Rip Curl, Kenvelo, Lee, Rifle, Wrangler, Lacoste, GStar, Levi’s, Replay, Seven Hill, Mason’s, Bugatti, Converse si altele.

Mare valva pe piata locala a facut retailerul de fashion H&M (Hennes & Mauritz AB), care va deschide sase magazine in Romania pana in vara. Potrivit marketing managerului Mall Varna, cei de la H&M nu sunt interesati sa se lanseze si in Bulgaria.

"Deocamdata, Romania este o tara mai atractiva pentru ei decat este Bulgaria", a spus Dessislava Kovacheva.

Restaurant cu mese multitouch

Cu doar cateva zile inainte de Paste, in Mall Varna isi va deschide portile cel mai inovativ restaurant din tara. Reprezentantii mall-ului se asteapta ca Fusion Club Voyage sa se plaseze printre cele mai populare atractii din Bulgaria si sa devina un punct interesant pentru locuitorii din afara tarii.

Restaurantul interactiv, care este parte a unei investitii de aproximativ un milion euro, va oferi clientilor oportunitati unice pentru distractii. Fiecare masa din restaurant va fi echipata cu un touchscreen care va da posibilitatea clientilor sa aleaga nu numai meniul, dar si diferite programe de divertisment.

Conceptul de idee a Voyage Fusion Club este un model stabilit de o retea renumita de restaurante din Rusia si Indonezia. Proprietarii restaurantului din Bulgaria isi propun ca, pana la finalul acestui an, sa deschida o astfel de locatie si in Bucuresti.

Mall Varna este una dintre cele mai inovative cladiri publice din Bulgaria. La inceputul anului 2009, centrul comercial a fost nominalizat la concursul national Cladirea Anului, iar in 2008, a fost distins cu premiul Plumb de Aur pentru complexe de comert si divertisment, in concursul organizat de Camera de Constructii a orasului Varna.

Tot in Bulgaria, la sfarsitul anului trecut, in orasul Ruse, aflat la circa 80 km de Bucuresti si la doar 19 km de Giurgiu, a fost deschis al doilea centru comercial, denumit Mall Rousse, printre chiriasii sai numarandu-se Cinema City si Carrefour.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri