McCann Romania, unul din cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, care include agentiile McCann Erickson, Universal McCann, Momentum, MRM Worldwide si McCann PR, s-a mutat, in primavara anului trecut, intr-o cladire de birouri de pe strada Jules Michelet, in zona Pietei Romane. Cladirea inchiriata, de patru etaje, ii gazduieste pe cei aproximativ 230 de angajati. Cativa dintre ei i-au oferit, treptat, identitate.

Totul a inceput in iunie 2010, cand le-a venit ideea sa creeze o galerie de arta dupa conceptul “pop-up” - care apare brusc, neasteptat, e disponibila o perioada de timp iar apoi dispare. Au expus lucrarile unor artisti tineri precum Irlo, Noper, Saddo si Sinboy intr-o anexa a cladirii (care acum e folosita ca birou pentru echipa care lucreaza pe brandul de energizant Burn) si au integrat galeria in circuitul Noptii Albe a Galeriilor. Au creat o poveste in jurul conceptului “night shift” – cum ca in timpul noptii, dupa ce angajatii McCann pleaca de la munca in locul lor vin artistii plastici, pentru tura de noapte. Galeria a captat interesul a peste 1000 de vizitatori in noaptea respectiva.

O luna mai tarziu, publicitarii au creat un eveniment intr-un alt loc al cladirii, garajul. Au organizat un “Garage sale”, un fel de targ in care fiecare putea sa-si aduca de acasa lucrurile care nu ii mai foloseau si sa le vanda. Banii urmau sa fie donati victimelor inundatiilor. S-a creat o situatie de “win-win-win”, explica Andrei Kaigorodov (foto), account director McCann Erickson si unul din initiatorii proiectului: vanzatorii se descotoroseau de obiectele de care nu mai aveau nevoie, cumparatorii puteau gasi lucruri interesante, si totul era pentru o cauza buna. De data asta au venit si reprezentanti ai clientilor agentiei, precum Coca-Cola si Heineken, iar artistul CRBL (imaginea Vodafone, client McCann) a moderat o licitatie. S-au strans 7.500 de lei.

Citeste si:

Mai apoi, cei de la McCann au intervenit asupra parterului cladirii, caruia i-au oferit o functionalitate permanenta: aceea de “sufragerie”. Au deschis o biblioteca, la care deveneau membri cei care donau cate trei carti, ca mai apoi sa poata imprumuta orice, dupa modelul unei biblioteci clasice. O a doua functionalitate a sufrageriei este cea de magazin, de unde se pot cumpara carti - atat de specialitate, de comunicare, cat si de beletristica - la preturi promotionale, aduse prin libraria Anthony Frost sau de la editura Curtea Veche. Mai apoi si-a deschis acolo un mic sediu permanent restaurantul Moo Moo, care aduce in fiecare zi mancare proaspata, de vanzare.

In Sufragerie au loc evenimente, minilansari de carte, intalniri. De asemenea, se pregateste cea de a doua editie a evenimentelor de anul trecut. “E un «commonplace», poate fi folosit pentru orice”, spune Kaigorodov. “Sunt multe idei care nu se aproba la clienti si putem sa le facem aici. E o platforma, un spatiu de exprimare”.

Birou de companie este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.

Vezi mai jos galeria foto cu sediul McCann