Liftul cladirii vechi te lasa in interiorul sediului agentiei – un spatiu circular, care se intinde de jur-imprejurul curtii interioare. Spatiul de 452 de metri patrati este in mare parte deschis, singurele incaperi inchise fiind o sala de sedinte si fumoarul.

Insa principalul atu al sediului este, in opinia lui Sorin Tranca (foto), director de creatie si fondator Friends Advertising, tavanul inalt. “O agentie de publicitate trebuie sa stea intr-un spatiu cu tavan inalt”, spune el. “Ajuta ca oamenii sa fie mai liberi in spirit si sa aiba mai multa energie in ceea ce fac. Atunci cand lucrezi si cauti o idee ajungi sa te uiti putin in sus. Cand vezi tavanul la 2,2 metri n-ai amploarea ideii.”

Agentia s-a mutat in sediul de pe Brezoianu anul trecut. Atunci cand se uita pe ofertele de spatii de inchiriat prezentate de o agentie imobiliara, lui Tranca i-a captat atentia dosarul cu numarul sapte. A mers sa vada spatiul din Brezoianu si i-a placut din prima. Mansarda era reconditionata, insa neamenajata. Au personalizat-o dupa gustul lor: cu un acvariu mare, cu pesti – simbolul agentiei Friends; cu picturi pe sticla, realizate de artistul Dan Toma; cu o colectie de dildouri roz, aliniata pe un perete la intrare; cu o fantana “norocoasa”, inconjurata de gazon.

Citeste si:

O zona a sediului a fost transformata in Caffffe Creativa, un loc cu atmosfera de cafenea, unde oamenii se aduna sa lucreze sau sa se relaxeze, deschis pentru oricine vrea sa vina. Caffffe Creativa este si sediul Fundatiei Friends for Friends, o entitate care isi propune sa incurajeze creativitatea, sub toate formele ei. Aici au loc seminarii si expozitii deschise pentru public. Fundatia are si o biblioteca cu peste 1000 de volume – carti despre advertising, comunicare si creativitate. Volumele sunt adunate din donatii sau cumparate de Friends Advertising, iar numarul lor ar trebui sa ajunga pana la 3.500 pana la finalul anului, potrivit lui Tranca. De la jumatatea anului, Fundatia isi propune sa deschida si o sectiune multimedia a bibliotecii, cu filme si documentare.

Alte planuri ale Fundatiei Friends for Friends implica un laborator de cercetare care sa identifice insight-uri ale creativitatii, evenimente de training si coaching in domenii ca design-ul si copywriting-ul si un concurs de scriitura creativa. Ideal ar fi ca Fundatia sa se mute intr-un alt sediu si sa se dezvolte separat de agentia de publicitate, spune Tranca. Pana atunci, mansarda de pe Brezoianu e deschisa pentru vizitatori si prieteni.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.