Oriflame Romania ocupa acelasi spatiu din strada Horia Macelariu de 12 ani. Cladirea apartine companiei si se intinde pe 2.000 mp, dintre care 40% reprezinta depozitul si restul este ocupat de zona de relatii cu clientii si partea administrativa, acesta fiind si elementul definitoriu al spatiului.

Pavlina Marinova (foto), directorul general al companiei, vorbeste despre sediul central ca o locatie premium in special datorita pozitionarii sale in proximitatea aeroportului, a parcului Herastrau si a restaurantelor din jurul acestuia.

“Cand ne-am mutat in acest sediu zona in care ne aflam nu era dezvoltata. Din punct de vedere al afacerii principalul avantaj este apropierea de aeroport. In principiu, scopul unui sediu central este sa asigure desfasurarea cat mai eficienta a operatiunilor. Avem foarte multi expati care lucreaza aici, insa avem si vizite din afara tarii. Acum spre exemplu, in jumatate de ora, il asteptam pe directorul pe online din zona EMEA. E foarte important ca acesti oameni sa se miste repede”, considera Pavlina Marinova.

Desi pentru clientii companiei accesul catre sediul Oriflame nu este unul facil, Marinova puncteaza ca 98% din afacere se desfasoara online, produsele fiind livrate acasa.

In sediul din Horia Macelariu lucreaza aproximativ 100 de persoane, zona administrativa fiind situata la etajul 1 al cladirii. Birourile se afla in spatii inchise, insa sunt separate de ziduri din sticla, un element definitoriu al design-ului suedez.

“De exemplu, in centrul de suport al grupului, din Stockholm, toata activitatea se desfasoara in spatiu deschis, doar 5% reprezentand salile de sedinte ale executivilor de top. Fiecare birou poate fi mutat in decurs de maxim o ora. Totul este modern, exista spatii de birouri, iar intre ele au fost create mici zone de relaxare, unde angajatii pot discuta, pot servi o cafea”, explica Marinova.

Aceasta afirma ca intentioneaza in scurt timp sa reconfigureze spatiul din zona administrativa pentru a crea doua noi sali de sedinte. In prezent, compania are cinci sali de sedinte (trei in spatiu inchis si doua in spatiu deschis).

“Avem o cantina mare si spatioasa, insa nu este accesata decat o ora pe zi. Are o terasa si geamuri mari. As vrea sa o transform intr-o zona de birouri si un spatiu cu mese si canapele unde oamenii pot servi o cafea si pot discuta”, spune Pavlina Marinova.

Totodata, planurile de reamenajare includ si construirea unei zone de training la parterul cladirii.

In plus, pentru a acoperi nevoia de spatiu pentru pregatirea angajatilor, Oriflame a inaugurat in urma cu o saptamana primul centru de training din tara, in urma unei investitii de 50.000 de lei.

Citeste si:

Spatiul este situat in zona Unirii, in apropierea Palatului Parlamentului, si are o suprafata de 150 mp, putand fi impartit in trei sali de sedinte, cu o capacitate maxima de 500 de persoane.

Un birou de cel putin doua ori mai mare decat cel al CEO-ului Oriflame

Biroul Pavlinei Marinova este situat tot la primul etaj al cladirii. Atunci cand este in tara directorul general al Oriflame petrece aici minim zece ore, impartite riguros intre sedinte si intalniri de afaceri.

“Biroul meu este de cel putin doua ori mai mare decat cel al CEO-ului grupului. Cand a venit aici in decembrie si a intrat in birou si-a pus mainile in cap si a iesit”, isi aminteste razand Pavlina Marinova.

Structurat ca un apartament, biroul directorului general cuprinde o zona de lucru, o baie si un spatiu pentru sedinte.

“Vreau ca la aceasta sala de sedinte sa aiba acces toti angajatii si atunci cand eu nu sunt la birou. De accea, s-ar putea sa separ cele doua camere printr-un perete”, explica Marinova.

In ceea ce priveste obiectele care ii personalizeaza spatiul de lucru, Pavlina Marinova se caracterizeaza drept tipul de manager care calatoreste in fiecare saptamana, prin urmare nu este atasata de lucruri personale, in afara de cele din propria locuinta din Sofia.

“Sunt tipul de manager care se misca foarte mult, in fiecare saptamana calatoresc. Nu am personalizat acest birou, nu imi place sa adun lucruri. Singurul lucru la care tin sunt florile din birou, pe care fie le primim, fie de aducem din gradina noastra, unde acum au inflorit trandafirii”, spune Marinova. [Cititi si O zi din viata unui CEO de multinationala: Sefa Oriflame]

O zi din viata unui CEO de multinationala: Sefa Oriflame

O zi din viata unui CEO de multinationala: Sefa Oriflame

Fondata in anul 1967, Oriflame este a 18-a firma de cosmetice din lume. Compania este prezenta in 59 de tari, cu vanzari anuale de peste 1,3 mld. euro. Oriflame are peste 3 milioane de clienti la nivel global si 7.000 de angajati.

Compania a raportat anul trecut in Romania afaceri de 23,5 mil. euro, in stagnare fata de 2009.

BIROU DE COMPANIE
este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.