Noua achizitie va fi integrata in fondul de proprietati imobiliare DEGI Europe Retail, specializat in centre comerciale pe teritoriul Europei, iar vanzarea Iris Shopping Center reprezinta cea mai mare tranzactie cu un centru comercial din Bucuresti.

Proiectul dispune de o suprafata inchiriabila bruta de circa 48.000 de metri patrati si 2.000 de locuri de parcare.
Potrivit reprezentantilor companiei hypermarketul si galeriile comerciale din centrul comercial Iris Shopping Center sunt inchiriate, prin contracte pe termen lung, catre lantul francez de retail Auchan si alte companii de profil.

"Rezultatele economice arata ca Romania este unul dintre statele cu cea mai mare crestere a cheltuielilor de consum din Europa Centrala si de Est. Comertul din centrele comerciale moderne va avea numai de castigat", a declarat directorul executiv al DEGI, Barbel Schomberg.

Grupul de firme Avrig 35, administrat de omul de afaceri Alexander Hergan, are in derulare pe piata din Romania 17 proiecte imobiliare in orase precum Bucuresti, Constanta, Zalau, Iasi, Craiova, Piatra Neamt sau Tg. Mures. Suprafata dezvoltarilor imobiliare depaseste 300.000 de mp, aproape jumatate fiind in complexuri comerciale.

Citeste si:

Valoarea proiectelor initiate de Avrig 35 depaseste 500 de milioane de euro, din care mai bine de 150 de milioane reprezinta investitii in terenuri. Societatea este specializata in construirea si dezvoltarea de complexuri rezidentiale, comerciale, industriale si de birouri.

Fondul de investitii DEGI, una dintre cele mai importante companii germane de administrare a proprietatilor, detine mai multe dezvoltari imobiliare in Romania, printre care cladirile de birouri Millennium BC, PGV Tower si Construdava din Bucuresti, achizitionate anul trecut pentru 110 milioane de euro.

DEGI a fost cumparat de Aberdeen Property Investors Holding care a devenit astfel unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata europeana, cu un portofoliu de aproximativ 20 de miliarde de euro si peste 600 de angajati in 12 state. Structura, numele si produsele DEGI au ramas aceleasi si dupa cumparare, iar pana in trimestrul I din 2009, DEGI planuieste investitii pe piete noi, precum cele din Rusia, China, Japonia si chiar Statele Unite ale Americii.