Pana la jumatatea anului 2009, pretul pentru inchirierea spatiilor comerciale semicentrale din Capitala ar putea scadea cu 10-15%, in timp ce chiriile spatiilor comerciale stradale din centru tind sa se stabilizeze, a spus Estera Enache, Senior Consultant Retail Department DTZ Echinox.
In topul celor mai scumpe zone din Bucuresti se situeaza centrul Capitalei, pe Blvd. Magheru, urmat de Calea Victoriei, in aceste zone inregistrandu-se in 2008 chirii variind intre 120-150 euro/ mp.

Zona Unirii din Bucuresti a inregistrat cresteri mari de chirii, ajungand la un pret 70-100 Euro/mp.

In zona zona Dristor costul pentru un spatiu de 70-100 mp variaza intre 60-80 euro/mp, in functie de amplasare, vad si vitrina.

In alte cartiere din Capitala, precum Obor, Militari sau Drumul Taberei, chiriile variaza intre 40-60 euro/mp.




Top 5 zone din Bucuresti - Chirii retail stradal
Loc Zona Pret (euro/mp)
1. Magheru 120-150
2. Piata Unirii 70-100
3. Dristor 60-80
4. Obor 40-60
5. Militari, Drumul Taberei 40-60

Sursa: DTZ Echinox

"Retailul stradal se afla, in prezent, intr-o perioada de stagnare, dupa ce in prima jumatate a anului 2008 cresterile au fost in medie de 15% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007. Stabilizarea s-a produs in a doua jumatate a anului trecut, pe masura ce criza economica internationala s-a facut simtita si la noi", sustine directorul departamentului de Retail al DTZ Echinox, Oana Iliescu.

Reprezentantii companiei mai spun ca pentru prima jumatate a lui 2009 este de asteptat ca nivelul chiriilor pentru spatiile stradale interesante sa se mentina constant, in timp ce pentru zonele semicentrale, cu trafic pietonal redus vom asista la o crestere a gradului de disponibilitate si implicit la o scadere a chiriilor.

"S-a facut resimtita in ultimul an o tendinta a retailerilor de parasire a spatiilor stradale din cartiere in favoarea mall-urilor. Fenomenul s-a remarcat si la nivelul operatorilor din domeniul electrocasnicelor, care au trecut printr-un proces extensiv de dezvoltare a retelei, proces initiat cand spatiile comerciale din mall-uri nu erau o optiune comuna. Cauzele acestui fenomen sunt multiple. Pe de o parte, spatiile stradale sunt limitate ca si suprafata si nu mai raspund intotdeauna exigentelor conceptului de retail modern pe care l-au abordat chiriasii lor in ultima vreme. Mall-urile sunt o alternativa atragatoare pentru multe lanturi de magazine care s-au extins in trecut prin spatii stradale, deoarece ofera suprafete mai mari, flexibilitate in configurarea acestora, trafic sporit si marketing integrat", au adaugat cei de la DTZ.

In plus, acestia considera ca si conditiile contractuale pot fi un alt motiv al relocarii. Astfel, un contract pentru un spatiu stradal este de cele mai multe ori mai flexibil si mai permisiv pentru chirias, acesta putand sa se retraga fara consecinte majore, spre deosebire de contractele de inchiriere pentru centre comerciale, mult mai riguroase si mai rigide, care au o perioada minima de inchiriere de 5 ani, fara posibilitatea chiriasului de terminare inainte de termen.

DTZ este o companie internationala de consultanta imobiliara, cu peste 12.500 de specialisti care consiliaza si actioneaza pentru companii multinationale de prestigiu, mari institutii financiare, guverne, dezvoltatori si investitori in 40 de tari din toata lumea. Cu 200 de birouri in 163 de orase, DTZ asigura servicii integrate de agentie, de consultanta de corporatie, brokeraj, evaluari, finantari corporative, managementul proprietatilor si cercetare de piata.

In noiembrie 2002, dupa noua ani de activitate pe piata imobiliara din Romania, Echinox Consulting a incheiat un acord de parteneriat cu compania multinationala DTZ, una dintre firmele leader pe plan international in domeniul imobiliar, Echinox Consulting devenind reprezentantul local al DTZ sub denumirea de DTZ Echinox.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri