O seara ploaiasa la piscina unui hotel de cinci stele din Capitala, multi consultantii imobiliari si foarte putini retaileri, asa ar putea fi descrisa pe scurt relansarea proiectului Colosseum, dezvoltat de Nova Imobiliare in zona Chitila.

Ultimul termen anuntat de companie pentru inceperea lucrarilor de constructie la proiectul Colosseum era toamna anului 2009. Dupa aproape trei ani si jumatate, compania a iesit din nou pe scena mediului de business, nu pentru a anunta fapte concrete, ci pentru a da un semn de viata concurentei si investitorilor.

“Nu pot da foarte multe cifre astazi, toate detalii vor fi anuntate in urmatoarele saptamani. Astazi vrem sa dam un semn de viata celor care se intreabau daca mai existam. Raspunsul este da, suntem inca aici. Au fost momente grele, insa am inceput lucrarile de constructie si vom fi gata la timp”, ne-a explicat Ellisseos Ulysses Vafiadis, director al companiei Nova Imobiliare.

Ce inseamna la timp pentru un proiect anuntat in 2007? Prima faza a Colosseum, un parc de retail cu o suprafata inchiriabila de 56.000 mp va fi livrata cel tarziu in luna aprilie 2011, astfel incat principalele ancore, hipermarketul Carrefour si reteaua de magazine de bricolaj Leroy Merlin, sa isi poata primi clientii inaintea Pastelui.

Investitia in prima faza a Colosseum este estimata la cel mult 90 milioane de euro, spune seful Nova Imobiliare, finantarea bancara fiind asigurata pentru circa 30% din investitie. “Nicio banca nu este interesata de un proiect care nu se poate finanta singur macar 60%”, subliniaza Ulysses Vafiadis.

Pentru inchirierea proiectului au fost alese companiile de consultanta Jones Lang LaSalle si King Sturge, aceasta din urma fiind cea care a intermediat inchirierea spatiilor pentru Carrefour si Leroy Merlin, reteaua de bricolaj deschizand in Chitila prima sa unitate din Romania.

“Categoric retailerii au dat dovada de mai mult optimism in acest an fata de 2009 si chiar 2008. In ceea ce priveste proiectul Colosseum, este foarte important faptul ca nu exista concurenta in acea zona. Un parc de retail de asemenea dimensiuni nu este decat in Militari, insa este putin probabil ca cineva din nordul Bucurestiului sa fie dispus sa mearga pana acolo daca va avea o alternativa”, a declarat Ben Binns, asociat in cadrul companiei King Sturge.

Desi ploaia a dat peste cap evenimentul de lansare a machetei proiectului Colosseum, eveniment organizat in aer liber, seful Nova Imobiliare a incercat sa isi pastreze optimismul. “Ploaia inseamna belsug, nu este un semn rau, din contra”, a glumit el.

In ceea ce priveste faza a doua a Colosseum, care ar trebui sa aiba o suprafata inchiriabila de 132.000 mp, Ulysses Vafiadis este rezervat. “Este greu sa facem estimari pentru faza a doua, totul depinde de piata. Sa vedem cum decurge prima faza a proiectului si apoi putem discuta din nou”, spune seful Nova Imobiliare.

Odata cu numirea consultantilor Jones Lang LaSalle si King Sturge, compania Nova Imobiliare a reziliat contractul cu compania germana ECE Projektmanagement, condusa in Romania pana de curand de Radu Merica, presedintele Camerei de Comert Romano-Germane.

Pe langa Carrefour si Leroy Merlin, macheta centrului comercial ii mentioneaza ca si chiriasi pe Flanco si Altex, insa cei de la Nova Imobiliare invoca doar primele doua nume cand vorbesc de deschiderea din primavara anului viitor.

La sfarsitul lunii februarie, Primaria Capitalei a anuntat ca va cheltui 54 de milioane de lei (circa 13 milioane de euro) pentru lucrari de infrastructura in zona 16 Februarie - Godeanu, urgenta acestora fiind justificata de edili prin deschiderea centrului comercial Colosseum, potrivit unui proiect de hotarare al CGMB. Dezvoltatorii proiectului Colosseum vor pune la dispozitia primariei un teren pe care va fi prelungita linia de tramvai de pe strada 16 Februarie spre zona de nord a complexului.

Investitie de 450 mil. euro in cel mai mare centru comercial din sud-estul Europei

Investitie de 450 mil. euro in cel mai mare centru comercial din...