Romania ocupa locul 15 in top 20 al celor mai cautate tari pentru expansiunea retailerilor, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis (CBRE). Anul trecut, tara noastra s-a aflat pe locul al optulea in topul primelor 56 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) luate in calcul de marii jucatori din retail pentru extinderea planificata in 2010.
Tara noastra ocupa locul 15 in top 20 al celor mai cautate tari pentru expansiunea retailerilor, 17% dintre retailerii chestionati raspunzand afirmativ pentru extinderea pe piata locala. Romania este in planurile de extindere a aproximativ 36 de retaileri, atat comercianti ce vor continua politicile locale de expansiune, cat si comercianti noi in piata.

Interesul real pentru expansiune in 2011 se bazeaza pe asteptarea ca aceasta economie, impreuna cu celalalte din grupul tarilor emergente, isi va reveni in perioada imediat urmatoare, iar comerciantii doresc sa fie in prima linie, pentru a isi asigura o cota de piata puternica, potrivit studiului CBRE.

„De remarcat este si prezenta in spatiul virtual, astfel aproape jumatate dintre retailerii chestionati (49%) au planuri pentru extinderea platformelor de cumparaturi on-line la nivel EMEA. Mediul on-line este vazut ca un serviciu complementar care ajuta la cresterea vanzarilor totale pentru respectiva firma si nu ca o competitie pentru magazinele «fizice»", spune Laura Bencze, research manager, in cadrul companiei CB Richard Ellis Romania.

Germania conduce in topul celor mai cautate tari din zona EMEA pentru expansiunea retailerilor, fiind urmata de Polonia si Franta, conform studiului “How active are retailers in EMEA” lansat de CBRE la targul anual de retail, MAPIC 2010. Studiul a fost realizat pe baza chestionarii a 220 de retaileri cu privire la planurile de expansiune.

“Cresterea economica puternica, precum si nivelul redus al prezentei retailerilor internationali, sunt doar doua dintre motivele care au propulsat Germania in top. Polonia ocupa un onorant loc 2, devenind principala destinatie a retailerilor in zona Europei Centrale si de Est”, spun cei de la CBRE.

Studiul mai releva ca mai mult de 50% din retailerii chestionati intentioneaza sa deschida peste 10 magazine in zona EMEA pana la finele anului 2011, o crestere consistenta fata de situatia de la sfarsitul anului 2009, cand mai putin de jumatate dintre retaileri isi manifestasera interesul de a deschide 5 magazine pana la sfarsitul lui 2010.

Anul trecut, Romania s-a aflat pe locul al optulea in topul primelor 56 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) luate in calcul de marii jucatori din retail pentru extinderea planificata in 2010.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri