In urma scandalului carnii de cal etichetata ca fiind de vita, 1 din 2 romani declara ca are mai putina incredere in originea carnii cumparate si ca si-a schimbat alegerile legate de consumul de carne.

Subiectul carnii de cal etichetate drept carne de vita este cunoscut de peste 96% dintre consumatori si a devenit o tema pe agenda lor: 9 din 10 consumatori au discutat despre subiect cu cineva din universul lor (familie, prieteni sau colegi), acest rezultat calificand recentul scandal ca unul dintre cele mai virale subiecte sociale din ultimele 12 luni.

In ceea ce priveste gestionarea crizei, 40.7% dintre respondenti considera ca autoritatile din Romania au intervenit corect pentru restabilirea adevarului, Victor Ponta fiind personalitatea publica cu cea mai mare vizibilitate in aceasta controversa (65%).

In presa traditionala subiectul a generat peste 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio si 82 de pagini de ziar tabloid, concentrandu-se pe relatarea principalelor informatii si declaratii date publicitatii atat in Romania cat si in presa internationala.

Expunerea totala a subiectului in social media a cumulat peste 15,000 aparitii, 500 de postari pe blogurile romanesti, 2.000 de postari pe Facebook si 43 filme youtube.com.

Citeste si:

Nivelul de interes fata de subiect, masurat de motorul de cautare Google, a crescut cu 400% in februarie 2013 fata de septembrie 2011, cand a aparut prima oara tema carnii de cal comercializata in loc de carne de vita intr-o piata din Bucuresti, in urma unui control al autoritatilor.

Fiind intens mediatizat, chiar daca lipsit de dovezi privind afectarea directa a sigurantei consumatorilor, subiectul a creat suspiciuni legate de originea carnii in general si a generat schimbari de comportament pentru mai bine de jumatate dintre respondenti. Cei mai multi dintre acestia se indreapta spre carnea de pui ambalata provenita de la producatori cunoscuti (14.26%), in timp ce 7.75% au declarat ca nu au mai cumparat carne de vita deloc.

Cand vine vorba de achizitia carnii in care au incredere, cele mai importante 3 criterii mentionate raman marca de producator (63% dintre respondenti), tipul de carne din care e preparat produsul (55% dintre consumatorii chestionati) si informatiile care atesta originea si calitatea produsului (48% dintre respondenti).

Cercetarea pe care se bazeaza studiul Rogalski Grigoriu Public Relations a fost realizata in perioada 28 februarie – 4 martie pe un esantion de 4.659 de persoane.