In urma analizarii a opt bauturi energizante, produse si distribuite de Coca-Cola Company, PepsiCo, Red Bull GmbH, Delhaize Group (Mega Image), Carrefour sau Real Hypermarket, a reiesit ca 25% au in continut un numar de 3 E-uri, iar 37,5 % au un continut de 6 E-uri. Totusi, numarul acestora variaza intre 3 si 8 E-uri.

In plus, 37,5 % din bauturile energizante, care apartin brandurilor Red Bull, Energy Drink, Gatorade, Wild Lion, Burn, contin zahar, 25% contin indulcitori si 25 % contin si zahar, si indulcitori, iar doar unul dintre ele contine zaharoza.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Citeste si:

In acest sens, un studiu al expertilor de la Oxford si de la Harvard, publicat de Daily Mail, arata ca bauturile energizante fac mai mult rau decat bine. Desi promit sa-ti dea multa energie, aceste bauturi racoritoare duc la aparitia hipernatremiei, o afectiune care presupune cresterea valorii sodiumului plasmatic din organism peste limita admisa. Hipernatrimia apare in urma eliminarii masive de lichide din organism.

In plus, analizele de laborator au arata ca o parte din marcile acestor tipuri de bauturi au un continut ridicat de zahar, astfel ca ingrasa si deshidrateaza.