“Lucrarile sunt grele, se lucreaza practic non-stop – zi/noapte. Sunt mii de metri patrati in executie. (...) Din punct de vedere tehnic toata lucrarea este conforma cu asteptarile, dar nivelul de complexitate este unul ridicat. Distanta dintre statii va fi mult mai redusa decat in cazul statiilor de metrou actuale. Vorbim practic despre 10 statii de metrou, intre Raul Doamnei si Eroilor, cu distanta de 300 – 500 de metri fiecare, dar ceva mai ridicata intre Academiei si Eroilor 2”, a declarat Mihai Divlan (foto mai jos), responsabil tehnic cu executia tronsonului de metrou, intr-o intalnire cu presa.

Potrivit acestuia, pana in momentul de fata tunelul pentru portiunea de tronson dintre Raul Doamnei si Academiei este executata, constructorii urmand sa avanseze cu utilajele TBM (de gaurire) spre zona Eroilor, unde va avea loc nodul de comunicatie pentru legatura cu Pantelimon , dar si legatura cu Eroilor 1. “Statiile de metrou ar urma sa se situeze la o adancime de circa 15-25 de metri. (…) Lucrarea avanseaza pe zi cu 13-15 metri”, a mai aratat reprezentantul Astaldi.

Constructor: Daca nu ar fi fost pierdici de executie, lucrarea ar fi fost deja finalizata

Mihai Divlan a mai subliniat ca viitoarele statii de metrou de la Orizont, Favorit si Romancierilor lucrarile se afla intr-un stadiu avansat de lucru. “Pana la finalul anului ne propunem sa terminam structura lucrarii. Suntem in grafic cu lucrarile, insa am fost incetiniti din cauza mai multor retele de conducte, de fibra optica si de telefonie, care ne-au fortat sa deviem traseul. Toate aceste incetiniri au dus la o pierdere de timp si de aici intarzierile”, a mai spus Divlan, inginer cu o experienta de peste 30 de ani in constructii, care si-a inceput activitatea in industria de profil inca de la varsta de 19 ani.

Potrivit unor informatii aparute in presa, Aurel Radu, directorul general al Metrorex, spunea la jumatatea anului trecut ca stadiul de finalizare al lucrarilor a atins un nivel de 65%, ceea ce inseamna ca intr-un interval de circa 6 luni de zile s-a executat doar 5% din proiect. “"Au fost executate 65 % din lucrarile de structura pentru Magistrala 5 Tronsonul 1, Sectiunea 1. Raul Doamnei – Eroilor 2 (PSS Opera) si Tronsonul 2. Sectiunea 1. Statia, depoul si galeria de legatura Valea Ialomitei”, spunea Aurel Radu in luna august a lui 2014.

Conform reprezentantului Astaldi, in momentul de fata sunt aproximativ 800 de ingineri si muncitori atat la suprafata cat si in subteran. “Vorbim despre peste 800 de oameni, majoritatea muncitori romani, dar si spanioli, portughezi, italieni, francezi si chiar si uruguayeni. Procesul de constructie este foarte complex, insa chiar si asa am reusit sa ne sincronizam foarte bine si sa lucram fara probleme”, a mai subliniat acesta.

Cand va circula prima garnitura de metrou pe M5

Potrivit reprezentantilor Metrorex, prezenti la vizita oferita presei, prima garnitura de metrou pe magistrala M5 ar urma sa fie pusa in circulatie chiar din a doua jumatate a anului viitor. “Partea de structura, cel putin asa cum promit constructorii, ar urma sa fie gata pana la finalul anului, ulterior fiind necesare instalarea de cabluri, sine si legaturi. Mai este nevoie si de achizitia de garnituri de metrou, pentru care se deruleaza in aceasta perioada procedura de achizitie. Pentru magistrala M5 de metrou vom avea nevoie de 13 noi garnituri”, au spus oficialii operatorului public de transport.

Citeste si:

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legatura intre Drumul Taberei si Eroilor, va avea o lungime de 6,2 km (statii) + 1km (depou) si va numara 10 statii de metrou: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.

In luna octombrie a anului trucut, Metrorex a atribuit asocierii Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct un contract in valoare de 67,4 milioane lei (15,3 milioane euro), cu TVA, pentru lucrari suplimentare la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon. Un alt contract pentru lucrari suplimentare la acest proiect, in valoare de 69 milioane lei fara TVA, a fost atribuit acestei asocieri la jumatatea anului trecut. Acordul viza lucrari de deviere a retelelor edilitare.

Asocierea Astaldi (Italia) - FCC (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (Romania) realizeaza lucrarile de rezistenta a sectiunii Raul Doamnei - Opera (Hasdeu), cu o lungime totala de 6,2 kilometri si 9 statii, in baza unui contract atribuit in martie 2011, pentru 918,9 milioane lei, fara TVA. In constructia magistralei 5 de metrou este implicat si grupul german Max Bogl, selectat in aprilie 2011 pentru realizarea statiei si depoului Valea Ialomitei, printr-un contract in valoare de 231,6 milioane lei, fara TVA.

Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al magistralei 5 va fi finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si de la stat.

Metroul din Drumul Taberei va aduce o crestere a pretului apartamentelor din zona de cel putin 30%

Oficialii Metrorex si constructorii prezenti la intalnirea cu presa sustin de asemenea ca potentialul zonei va creste intr-un ritm ridicat, valoarea apartamentelor sau a spatiilor din Drumul Taberei urmand sa evolueze cu circa 30%. “Estimarea noastra arata ca o data finalizat, metroul din Drumul Taberei va aduce o crestere a pretului apartamentelor de cel putin 30%.

Potrivit unor date statistice oferite de catre portalul Imobiliare.ro, pretul mediu pe metru patrat cerut in cartierul Drumul Taberei la finalul lui 2014 era de 875 euro / mp, comparativ cu 886 de euro cat a fost in Ghencea si 831 euro in Rahova (cartiere fara legatura cu metroul) si spre deosebirede Crangasi si Titan, doua cartiere cu legatura la metrou, unde pretul cerut pe metru patrat se ridica la 922, respectiv 923 euro.