SanDisk a lansat la sfarsitul saptamanii trecute Sansa Connect. Noul mp3 player are un pret de catalag de 250 de dolari, la fel ca si rivalii sai, iPod-ul celor de la Apple si player-ul Zune al Microsoft. Sansa are o memorie de doar 4GB, de peste sapte ori mai mica decat cea a Zune. Ceea ce diferentiaza produsul SanDisk de competitorii sai este parteneriatul cu Yahoo si conexiunea la retelele wireless.

Ca si utilizatorii Zune, posesorii unui Sansa pot asculta muzica descarcata de pe Internet. Avantajul SanDisk este baza de selectie foarte mare. Producatorul a incheiat un acord cu Yahoo, care va oferi posesorilor posibilitatea de a naviga prin miile de melodii ce pot fi gasite in Yahoo Music. Din acest punct de vedere, galeria Yahoo reprezinta un avantaj al Sansa in fata Zune, Microsoft avand o oferta mai redusa in cadrul Zune Marketplace.

Costul achizitionarii unei melodii reprezinta un alt avantaj al Sansa. Posesorii unui mp3 player produs de SanDisk pot asculta un numar nelimitat de melodii contra unui abonament lunar de 12 dolari, in timp ce abonamentul similar la serviciul Microsoft costa 15 dolari. In plus, cei care poseda un ID pe Yahoo se pot conecta gratis la posturile radio ale Yahoo, oferta fiind cat se poate de variata.

Memoria mai mare a player-ului se dovedeste a fi insa folositoare deoarece utilizatorii vor trebui sa treaca la un moment dat melodiile descarcate pe PC, operatiune care in cazul Sansa Connect se va produce mai repede. In plus, Zune poate 'gazdui' si filme, ambele playere avand optiunea de a pastra si reda pozele.

Citeste si:

Cei care au utilizat deja Sansa in SUA spun ca conexiunea wi-fi este extraordinara, durata de descarcare a unei piese fiind de 10 - 15 secunde, mai mica decat cea necesara in cazul Zune. Utilizatorii Sansa mai pot folosi serviciile Flickr pentru a naviga prin contul propriu sau pentru a incarca/descarca o poza. Sansa Connect are un ecran mai mic decat player-ul de muzica digitala al celor de la Microsoft si nu are radio sau reportofonul incorporat.

Conexiunea wi-fi este deci principalul atu pe care se baza SanDisk in lupta cu competitorii sai. Zune detine dupa cinci luni de la lansare aproximativ 10% din piata americana, tinta de vanzari pentru 2007 fiind de un milion de exemplare. Intre timp, Apple a reusit sa doboare un record care va fi greu de egalat in urmatorii ani de alti producatori: 100 milioane de iPod-uri comercializate in cei cinci ani si jumatate de prezenta pe piata.

Apple nu pare insa a ramane indiferenta fata de noile tendinte din domeniu. Potrivit unor zvonuri citate de presa internationala, compania pregateste lansarea in cursul verii a unui iPod wi-fi. Zvonurile nu au fost confirmate de catre oficialii companiei, posibilitatea lansarii unui iPod wireless fiind incerta.

Pe de o parte, miscarea ar avea sens avand in vedere ca principalii competitori au lansat deja mp3 playere compatibile wi-fi. Pe de alta parte Apple a lansat iPhone, care ofera aceasta facilitate, dar care probabil ar costa mai mult decat un iPod wi-fi. Deci lansarea unui mp3 player care sa se poata conecta wireless la Internet ar avea un impact negativ asupra vanzarilor iPhone. Desigur, Apple ar putea sa promoveze iPod-ul wi-fi ca un produs 'entry level', dar aceasta eticheta ar putea sa deranjeze pe cei care vor doar un player de muzica digitala. Oricare va fi decizia Apple, un lucru este cert: wi-fi reprezinta noul teren de lupta in industria mp3 playerelor.