Productiile video la cerere si creativitatea. Acestea sunt doar cateva dintre armele televiziunii online in fata celei clasice. In plus, posibilitatea vizionarii productiilor specializate indiferent de momentul difuzarii lor pe formatul clasic precum si comoditatea oferita de monitorul computerului, care ne capteaza atentia pe o perioada tot mai mare din zi, reprezinta avantaje nete ale mediului online in fata televiziunii clasice.

“Televiziunea clasica va fi sufocata la capitolul creativitate”, spune Sergiu Mihalcea, directorul general al EvoTV, prima televiziune online online din Romania cu continut variat produs propriu 100%. Investitia initiala in EvoTV, lansat la inceputul lunii mai, s-a ridicat la 150.000 de euro, canalizati in patru directii: software, hardware, echipamente de productie TV si formate de televiziune.

Potrivit oficialului televiunii online, publicul EvoTV este format din persoane cu varsta cuprinsa intre 15 si 35 de ani, cu o putere de cumparare peste medie – accesul la broadband fiind o dovada in acest sens. “Exista prejudecata ca mediul online nu poate atrage publicul de calitate, dar acest fapt este fals”, spune Sergiu Mihalcea.

Echipa EvoTV numara in acest moment aproximativ 50 de angajati, din care 15 pe partea de productie TV, restul fiind angajati in departamentele de IT, atat in Bucuresti unde este sediul central cat si in Cluj si Piatra-Neamt. In plus, televiziunea online beneficiaza de aportul mai multor corespondenti.

Miza pe nise si pe transmisiuni sportive

Diferenta in favoarea televiziunilor online ar putea fi facuta de formatele TV, care pot beneficia de o libertate mai mare in ceea ce priveste creativitatea comparativ cu televiziunea clasica, spune directorul general al EvoTV. Insa un punct forte poate fi reprezentat de transmisiunile sportive live.

“Intentionam ca in doua luni sa lansam servicii de live streaming. In acest moment se poarta negocieri pentru transmisiuni live streaming a competitiilor sportive. Avem un buget stabilit si suntem dispusi sa platim pentru a putea oferi publicului nostru transmisiuni sportive live de calitate”, spune Sergiu Mihalcea. In plus, EvoTV va oferi live un format TV de tip reality show, realizat in SUA si transmis live. “Planurile noastre mai prevad ca in toamna sa lansam mai multe canale de nisa - spre exemplu dedicate mamelor”, explica directorul EvoTV.

Planuri de transmisiuni live a programelor sportive au si oficialii gspTV, primul site din Romania cu continut video dedicat exclusiv sportului. “Piata inca nu cere abonamente (n.red. pentru vizionarea transmisiunilor live). Bunaoara, Netbridge a transmis live partidele din prima liga si, din cite stiu, au avut in jurul a 300 de utilizatori per meci, ceea ce este foarte putin“, explica Augustin Roman, cel care a cladit practic platforma online a Gazetei Sporturilor, fiind si in acest moment reponsabilul de divizia de media interactive al GSP.

Citeste si:

Augustin Roman nu crede insa in efectul de canibalizare intre mediul TV clasic si televiziunea online. „Daca se gestioneaza cu cap rezursele, un cuplu TV-internet va deveni un produs media de mare, mare succes“, spune acesta. gspTV functioneaza in baza unui parteneriat cu Antena 1, promovarea reciproca nefiind ingradita de restrictii. „Am achizitionat atit drepturile de difuzare a Ligii I pe internet, iar drepturile de productie ne revin prin parteneriatul cu Antena 1“, explica Augustin Roman.

Audienta garantata, publicitate inclusa

Sursele de venit in cazul televiziunilor online pot veni din doua surse: din abonamente sau productii la cerere sau din publicitate. Pe langa publicitatea online clasica, reprezentata spre exemplu de bannere, inaintea fiecarui clip poate fi inserat un clip publicitar, fapt intalnit deja pe gspTV. „Eu sint consumator de gspTV, mai ales seara, cind ajung acasa si vreau sa vad stirile zilei. Pot afirma cu tarie ca reclama video de pe net are un impact mult mai puternic decit cea de pe TV. Cu alte cuvinte, este de viitor“ spune Augustin Roman.

gspTV inregistreaza in acest moment un aflux mediu de aproximativ 15.000 de vizitatori pe zi, media afisarilor per vizitator in ultimele sapte zile fiind de 2,15. Administratorii EvoTV au ales insa sa iasa din serviciul de contorizate Trafic.ro, mentionand ca vor oferi advertiserilor cifre si date furnizate de catre Google.

“In acest moment nu sunt reclame pe EvoTV. Dorim sa mentinem si in perioada urmatoare continutul fara a insera reclame, nu dorim sa recuperam investitia in cel mai rapid mod cu putinta. Dorim se ne dezvoltam continutul si apoi sa putem sa ne mandrim cu un public de calitate, in acelasi timp avand libertatea de a alege campaniile care vor intra pe post”, explica directorul EvoTV decizia de a nu insera deocamdata reclame pe site.

Sergiu Mihalcea spune ca aplicatia EvoTV este folosita in acest moment la circa 60% din capacitate, si ca in momentul ca aceasta va fi folosita la capacitate maxima (practic, existenta serviciilor de live streaming), vor fi introduse si spoturi cu reclame, veniturile lunare putand sa ajunga astfel in acel moment la maxim 50.000 de euro. Rate-cardul va fi cel specific productiilor TV, preturile fiind insa considerabil mai mici decat aceeasi perioada contractata la o televiziune clasica, insa mai ridicate decat preturile bannerelor, potrivit spuselor administratorului EvoTV.

Indiferent de pretul cerut pentru difuzarea unui spot publicitar, aparitia si dezvoltarea continutului video online va duce la dezvoltarea cerintelor publicului, fapt ce se va reflecta intr-o continua profesionalizare a serviciilor oferite. Si in timp, schimbarea canalului TV ar putea sa se faca printr-un singur click.