"Parintii mei au inceput sa cultive legume acum 20 de ani si din anul 2005 noi am continuat ceea ce au inceput ei. Am inceput aceasta afacere pentru a ne face un viitor pentru ca eu lucram in invatamant, iar sotul ca fierar betonist in strainatate. Cand era acasa facea naveta si situatia materiala era cam slabuta", explica fosta invatatoare.

La inceput au construit trei solare in gradina parintilor, iar doi ani mai tarziu au concesionat un teren nou ajungand astfel la o suprafata de aproape trei hectare (30.000 mp) din care in jur de jumatate de hectar (5.000 mp) este acoperit de zece solare.

Pana acum, cei doi antreprenori au investit in jur de 25-30.000 de euro, o parte din bani provenind din propriile economii si cealalta de la unchiul Olgai Vinczeller, care este si el partener de business. De asemenea, in prezent firma Petrisat are patru angajati, toti fiind membri ai familiei.

Tinerii cultiva rosii, varza, fasole verde, zarzavaturi si ardei, iar cele mai bine vandute produse sunt rosiile si fasolea verde.

La fel ca pentru majoritatea agricultorilor romani, cel mai dificil lucru intr-o astfel de afacere este legata de distributia produselor.

Citeste si:

"Noi vindem cea mai mare parte a produselor in piata en-gros din Alba-Iulia si restul in piata de zi din Blaj. Produsele le vindem la pretul zilei. Nu avem inca o clientela pentru produse bio pentru ca zona noastra este prea saraca pentru aceste produse si inca suntem in perioada de conversie pentru ca nu avem bulina verde si nu putem face reclama pentru produse bio", explica fondatoarea Petrisat, firma care anul trecut a inregistrat vanzari de aproximativ 15.000 de euro.

Producatorii de legume si fructe bio trebuie sa parcurga o perioada de trecere de la agricultura traditionala la cea ecologica, care in Uniunea Europeana este de cel putin doi ani.

Cei doi tineri spera sa primeasca bulina verde in aceasta toamna, iar acest lucru ar putea duce si la o crestere a businessului avand in vedere ca, in general, pretul legumelor bio este aproape dublu fata de produsele cumparate de la piata sau de magazin, dupa cum afirma Olga Vinczeller.

Cei doi antreprenori isi doresc ca in aceasta toamna sa construiasca zece solare noi (5.000 de mp), iar pe viitorsa devina cunoscuti pentru a-si vinde mai usor produsele.