Pana acum, multiplul campion national de raliuri a investit in jur de 500.000 de euro in scoala de condus defensiv, care este cea mai mare din tara in functie de numarul cursantilor.

"Nu am un calcul precis, dar probabil ca pana acum am investit in jur de 500.000 de euro, in simulatoare si in acest centru mobil. In plus, multe dintre aparate sunt inventate de echipa mea tehnica (masina cu 2 volane - n.r.)", a spus Titi Aur.

El a adaugat ca va face in scurt timp o investitie mare, de circa 2 milioane de euro, intr-un centru mai mare pentru scoala, care sa includa un poligon in care instructorii vor putea sa simuleze cat mai multe situatii dificile pe care chiar si soferii cu experienta le pot intampina in trafic.

Titi Aur afirma ca noul centru va avea o zona cu obstacole, care vor sari in fata soferului pe nepregatite, o zona in care sa fie testata reactia soferilor la acvaplanare si drumuri cu denivelari care pot aduce masina in derapaj.

Scopul cursului de conducere defensiva este de a preveni majoritatea accidentelor, care se intampla la viteze de 50-80 km pe ora, pentru ca uneori si la 50 de km pe ora, in conditii de aderenta scazuta, masina poate fi scapata de sub control si pot avea loc accidente grave.

"Accidentele la peste 100 km pe ora se fac din nebunie. In cazul celor la 20 km pe ora este mai multa prostie", considera Titi Aur.

Multinationalele sunt principalii clienti

Cursul de conducere defensiva se adreseaza celor care vor sa conduca mai sigur si mai eficient, nu neaparat mai incet. Principalii clienti vin din zona companiilor mari, care isi permit sa investeasca bani in siguranta soferilor si a flotei.

Titi Aur explica ca, printr-un condus defensiv al angajatilor, firmele pot sa faca economii in ceea ce priveste resursa umana (protectia angajatilor - n.r.), asigurarea masinilor din flota, cheltuielile cu reparatiile si imobilizarea autoturismelor.

De asemenea, o conducere mai eficienta si ecologica implica o scadere a costurilor cu piesele de schimb (frane, cauciucuri), dar si un consum mai mic de combustibil.

Citeste si:

Pe langa firme, si persoanele fizice care vor sa invete sa conduca mai bine pot sa se inscrie la curs.

Pretul cursului de conducere defensiva variaza intre 120 so 150 de euro si nu difera de la persoane fizice la juridice. Pretul depinde de includerea unei mese si de masina folosita, cea personala sau cele de la centru.

Romanii sunt mai prost pregatiti la volan decat europenii

Titi Aur remarca ca romanii sunt cu mult in urma vest-europenilor in ceea ce priveste pregatirea soferilor din trafic, intrucat in Europa scolile de conducere defensiva au inceput sa apara din ani '70-'80, in timp ce la noi au devenit mai populare relativ recent.

"Diferenta dintre noi si straini nu este ca suntem noi, romanii, mai prosti sau mai nepriceputi in trafic. Diferenta este ca 80% dintre straini fac ce trebuie la volan, in timp ce 80% dintre romani fac exact ce nu trebuie la volan, in cazul unei situatii la limita", apreciaza Titi Aur.

De aceea nu trebuie sa ne surprinda ca in Romania au murit, in 2010, 117 oameni la un milion de locuitori in accidente auto, iar in Anglia sau Suedia au fost 25 de morti pe milion.

In 2009, procentajul era si mai tragic, de 140 de morti la un milion de locuitori, ceea ce insemna 7 morti pe zi in accidente rutiere.

Chiar daca Romania are printre cele mai negre statistici in privinta deceselor in accidente auto, la nivelul Uniunii Europene costul social al accidentelor rutiere reprezinta circa 2% din produsul intern brut al UE.