Cofondatorii TxtFeedback sunt Bogdan Oros si Dragos Andronic, ambii terminand Facultatea de Automatica si Calculatoare din Cluj in 2007. Andronic si-a facut lucrarea de licenta in Irlanda si apoi a petrecut patru ani jumatate lucrand pentru o companie din Cluj ca si developer/technical team leader.

Bogdan Oros (foto) a fost intr-un internship de marketing si vanzari in Olanda la ISDC dupa care, intors in tara, si-a construit o cariera in domeniul vanzarilor IT. El este si cofondator al Asociatiei Scoala pentru Viata fiind responsabil de proiectele educationale de orientare in cariera pentru liceenii din Romania.

Tinerii au aflat de proiectul AfacereaMea sustinut de wall-street.ro si au decis sa spuna povestea TxtFeedback. Ai si tu un proiect la inceput de drum cu elemente originale si care s-ar putea transforma intr-un succes? Nu ezita si scrie-ne pe AfacereaMea@Wall-Street.ro.


In prezent
TxtFeedack ofera companiilor posibilitatea sa adune feedback si sa raspunda intrebarilor pe care clientii le au, in timp real, prin intermediul SMS-ului.

In momentul in care suntem la un restaurant, hotel sau magazin avem posibilitatea sa trimitem un SMS cu feedback-ul, sugestiiile sau intrebarilor noastre, iar cineva de la restaurant, hotel sau magazin, logat in TxtFeedback, poate raspunde intrebarilor clientilor in timp real si pot initia o conversatie.

„Ideea ne-a venit uitandu-ne la zonele de achizitii pe care marile companii de tehnologie( si ne-am uitat in principal la Facebook, Apple si Google) le-au avut. Ne-am gandit sa facem TxtFeedback si pentru ca nu necesita o investitie uriasa la inceput (atat resurse financiare cat si de dezvoltare) si pentru ca adreseaza o piata globala care e inca la inceput (customer service in timp real fieprin SMS fie prin chat de pe smart-phone). Practic suntem primii care acoperim cu serviciul nostru mare parte din Europa de Vest si America de Nord. Sunt cateva solutii de acest gen dezvoltate in SUA, Uk si Australia dar au o acoperire doar locala”, spune Bogdan Oros.

Investitia de circa 15.000 de euro a venit atat din economiile personale dar si de la UE prin intermediul programului dezvoltat de stat pentru SRL-D-uri.

Din punct de vedere al dezvoltarii
, compania este in faza de testare beta, oferind serviciul gratuit clientilor din Germania, Marea Britanie, SUA si Canada in schimbul feedback-ului. Pentru anul urmator estimeaza un numar de 50 de clienti platitori.

Citeste si:

Principala provocare pe care o avem este ca dezvoltam un software in Romania si trebuie sa-l marketam si sa-l vindem in Europa de Vest si America de Nord. Cunoasterea pietii si modelul de business pe care trebuie sa-l aplicam sunt 2 lucruri pe care le testam acum. Incercam sa ne intalnim fata in fata cu clientii pe cat posibil sa ne intalnim cu potentialii clienti: in Germania avem un birou care se ocupa de vanzarile din Germania si avem calatorii de business in Canada pentru a cunoaste potentiali clienti de acolo, dar marea partea a procesului de vanzari se desfasoara pe Internet si la telefon, modalitati prin care e mai dificil sa castigi increderea clientului”, mai spune Bogdan Oros.

In prezent TxtFeedback are 4 oameni dedicati proiectului, la care se adauga un colaborator pe partea de marketing si design si alte terte parti pe partea de localizare a produsului (traducere si suport in limbile unde produsul este disponibil).

„Vrem ca TxtFeedback sa fie un nou canal de comunicare pe care noi il oferim companiilor pentru customer service. Trendurile globale arata faptul ca utilizatorii prefera sa li se raspunda in timp real doleantelor lor si de aceea apelul telefonic, folositpentru comunicare cu clientii isi va scadea din rol pana in 2015, lasand locul altor tehnologii printre care SMS-ul si chat-ul”, considera tinerii.

Urmatoarea versiune de TxtFeedback care va fi disponibila in noiembrie 2012 si pe piata din Romania va da posibilitatea clientilor sa foloseasca si chat-ul de pe telefon pentru a comunica cu diverse companii.

„Astfel, utilizatorii ce poseda smartphone-uri vor putea initia o discutie cu reprezentantii companiilor in momentul in care sunt in magazin si au intrebari/doleante referitoare la anumite produse. Stim ca urmeaza perioada sarbatorilor si, odata cu afluenta mare de clienti, retailerii vor avea nevoie de o modalitate rapida si in timp real de a raspunde cererilor clientilor lor”, incheie Bogdan Oros.

Cum ti se pare ideea si aplicatia celor doi romani? Consideri ca vor avea succes pe plan international? wall-street.ro te incurajeaza sa iti spui parerea.