Totul a pornit de la dilema pe care fiecare dintre noi o are, an de an, cand vine vorba de cumpararea unui cadou: ce sa cumpar? oare ce ii place? Dupa ce am epuizat gama de parfumuri, electronice si alte cadouri clasice, alegerea cadoului potrivit chiar devine o problema. Am identificat nevoia de a gasi pe piata un cadou flexibil, care sa ii ofere beneficiarului libertatea de a-si alege singur ce si cand doreste sa experimenteze.
Asa explica antreprenorul de 33 de ani Avram Ionut Marius, absolvent al ASE si arbitru de fotbal, necesitatea lansarii HappyBox, pachete customizabile de cadouri care pot fi oferite la diferite ocazii, in functie de profilul beneficiarului potential si de bugetul alocat cadoului.

Incepand de acum, se poate face cadou un zbor cu avionul, un masaj de relaxare, mai multe lectii de dans sau o vacanta, „toate intr-un produs atractiv, o cutie eleganta, cu valabilitate de 18 luni”, spune Marius.

„Prin includerea de servicii intr-un produs fizic, care va putea fi cumparat direct de pe raftul magazinelor, am avut in vedere si beneficiile economice pentru micile afaceri romanesti, care in acest fel isi pot largi considerabil piata vizata, continua el.

Inspiratia pentru conceptul happybox vine din Franta, acolo unde piata acestui tip de cadouri depaseste 260 de milioane de euro anual. Exista diferente majore intre Romania si Franta si produsul a trebuit adaptat sistemului nostru si nevoilor cumparatorilor si beneficiarilor autohtoni, dar in general principiul s-a pastrat.

Principalele provocari

Happybox este un produs nou pe piata din Romania si prima dificultate a venit din comunicarea conceptului potentialilor furnizori, negocierea contractelor si incercarea de diferentiere de voucherele de reduceri care au invadat piata.

„La primele intalniri, pentru ca nu aveam un produs fizic realizat, a trebuit sa apelam la imaginatia potentialilor nostri parteneri pentru a le explica cum va arata produsul si cum va functiona. O alta problema cu care ne-am confruntat a fost referitoare la negocierea preturilor, si anume, legata de respectarea conceptul happybox: In orice cutie happybox ofertele incluse au preturi mai mari sau cel putin egale cu pretul cutiei din care fac parte. Pentru asta partenerii nostri au trebuit sa inteleaga colaborarea noastra ca pe o afacere „win-win”, in care ei au parte de promovarea afacerii lor si de clienti asigurati prin eforturile happybox, iar noi beneficiem de oferte corecte din partea lor, pentru a putea oferi un plus de valoare cumparatorului”, subliniaza antreprenorul.

Investitia


Investitia preconizata de antreprenor pentru primul an, din momentul demararii proiectului, a fost de peste 50.000 de euro. Cea mai mare parte a investitiei s-a dus catre editarea si crearea produselor, mai exact un stoc de mii de cutii cadou, brosuri si vouchere. Alte investitii care au fost necesare pentru functionarea proiectului au fost crearea website-ului www.happy-box.ro, a sistemului informatic de rezervari, a sistemului telefonic de rezervari, logistica contactarii, negocierii si semnarii parteneriatelor cu sute de furnizori din toata tara. „In acest moment investitiile se rezuma la diverse forme de promovare, evenimente si extensii ale produsului, cum vor fi de exemplu niste ambalaje speciale pentru cutii, cu ocazia Valentines Day si 8 Martie. Investitia a fost acoperita din surse proprii si din credite obtinute de la institutii bancare”, subliniaza el.

Venituri estimate


Primul an va fi dedicat comunicarii, promovarii si educarii consumatorilor referitor la prezenta happybox pe piata din Romania. „Este greu de estimat cum va reactiona publicul larg dar speram la venituri de aproximativ 30-35.000 euro. Numarul beneficiarilor in acest an speram sa ajunga intre 1000-1500 si sa creasca exponential, in anii urmatori. Ne dorim ca in 2013 sa ne extindem portofoliul de clienti corporate, mai ales ca pentru acestia am gandit o mutime de variante de personalizare a cutiilor, astfel incat sa fie reprezentative pentru companie”.

In prezent, patru dintre produsele lor se adreseaza exclusiv pietei din Bucuresti si trei sunt destinate intregii tari. Antreprenorul doreste sa ajunga ca toate cele sapte teme sa aiba acoperire nationala, cat mai repede. „Estimam ca pentru o tara ca Romania un numar maxim de 15 pachete va fi suficient la un anume moment”.

Cum ti se pare proiectul lui Avram Marius? Consideri ca va avea succes? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri