Cei trei sunt Adrian Lupau, fondator, si Sergiu Bologa impreuna cu Marius Serban, ambii avand roluri tehnice. Adrian are in spare o cariera de 12 ani in vanzari pentru firme ca RCS&RDS, Siemens, Vodafone sau Liverail iar Segiu si Marius sunt ingineri software cu 6 ani de experienta fiecare, in tehnologii web si aplicatii mobile.

Provocare? Oamenii de vanzari primesc inca “telefoane basic”.

“Se zice ca 80% din vanzari vin din 20% din oportunitati. CallerQ ajuta oamenii de vanzari sa identifice acele 20% din oportunitati care aduc vanzari concrete”, subliniaza Adrian. Ideea i-a venit dupa ce a observat ca vanzarile corporate necesita un follow-up sustinut de pana la 7-8 telefoane si 4-5 intalniri pentru a se concretiza. “Cand umbli in paralel dupa multi clienti, evidenta atator telefoane si intalniri poate fi o problema reala ce iti rapeste din timpul de vanzare efectiva”, considera el, bazandu-se pe experienta anterioara si nu numai.

CallerQ este dezvoltata pe modul de lucru al agentilor de vanzari. “Am optimizat momentele de interactiune cu aplicatia si numarul de pasi necesari in asa fel incat sa poate fi folosita de oriunde, cu o singura mana, chiar si cand suntem in masina - desi nu recomandam utilizarea telefonului mobil cand conducem. Concret, aplicatia te intreaba dupa ce dai un telefon de vanzare cand ar fi bine sa revii cu un al doilea telefon si ce anume ati discutat cu acel prospect, astfel nemaifiind posibil sa pierdem vanzari fiinda nu facem follow-up”, explica el.

Principala provocare in lansarea pe piata a proiectului? Desi suntem in anul 2014, antreprenorul considera ca o piedica ar fi numarul (inca) redus de smartphone-uri pe care le au agentii de vanzari. “De regula acestia utilizeaza telefoane basic ce le primesc de la companiile pentru care lucreaza si pe care nu se pot instala aplicatii mobile altele decat cele cu care vin telefoanele”, spune el.

Citeste si:

Investitia in aplicatie se ridica la circa 30.000 de euro, insa, pentru a putea lansa si international CallerQ, mai este nevoie de inca pe atata, estimeaza antreprenorul. Ea a fost lansata in prezent in Romania, ca piata test, pentru a o imbunatati si a primi feedback inainte de o lansare globala.

In prezent aplicatia este disponibila exclusiv pe terminale Android, tinerii incepand insa lucrul la o aplicatie iOS – “exista insa unele limitari tehnice ale sistemului de operare, care s-au rezolvat de-abia la recent lansatul iOS 8. Momentan facem ultimele teste inainte de a o pune in App Store”. Scopul antreprenorilor? Sa atinga 10.000 de utilizatori platitori – in realitate, acest lucru inseamna si primul milion de dolari.

Cum ti se pare aplicatia CallerQ? Consideri utila o astfel de aplicatie, in vanzari? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.