Mohed Altrad a concurat pentru titlu alaturi de alti 64 de antreprenori provenind din 53 de tari din intreaga lume. Romania a participat pentru prima data in acest an la aceasta competitie prestigioasa, fiind reprezentata de Mircea Tudor, presedintele MB Telecom.

EY World Entrepreneur Of The Year este un eveniment de 5 zile care acopera multe oportunitati si provocari ale economiei mondiale, cum ar fi antreprenoriatul, somajul in randul tinerilor, dezvoltarea afacerilor de familie si sustinerea accesului femeilor in functii de conducere.

Mohed Altrad, castigatorul din acest an al titlului World Entrepreneur Of The Year, s-a nascut intr-un trib din Siria, a emigrat la varsta de 17 ani in Franta si a obtinut un doctorat in IT. Impreuna cu un partener de afaceri a cumparat in 1985 o afacere din domeniul constructiilor, aflata in mari dificultati financiare. Aceasta companie a reprezentat baza a ceea ce acum este Altrad Group. Mohed a dezvoltat afacerea organic si prin achizitii, ajungand la vanzari de aproape 1 miliard USD si un numar de 7.000 de angajati in cele 110 subsidiare din intreaga lume. Compania este lider mondial in domeniul malaxoarelor de mortar si lider european in esafodaj de schelarie.

Mohed Altrad s-a nascut in Desertul Sirian intr-un trib de beduini. Mama acestuia a murit la scurt timp dupa nastere, fiind crescut de bunica acestuia care i-a interzis sa mearga la scoala. In ciuda acestui fapt, a urmarit orele tinute de profesori printr-o gaura in perete, pana in momentul in care unul dintre acestia i-a permis sa intre in clasa. “Nu visam sa realizez ceva anume, singura mea ambitie era sa nu imi accept destinul”, spunea Mohed pentru Forbes.com. Devenit elev eminent, Mohed a obtinut o bursa de studii in Franta. A lucrat pentru 15 ani pentru mari companii, pana in momentul in care, in 1985, aflandu-se in vacanta in sudul Frantei, a fost intrebat daca nu vrea sa cumpere o afacere aflata in pragul falimentului. Fara sa cunoasca industria constructiilor, Mohed a facut acest pas impreuna cu un partener, punand astfel bazele Altrad Group. Grupul a crescut de-a lungul anilor prin cumpararea de companii aflate in dificultate, consolidandu-si pozitia in Europa.