“Planul de promovare a sistemului de franciza Wu Xing a fost demarat in cursul acestui an si a urmarit construirea unei imagini corecte si complete asupra retelei de franciza ce urmeaza a fi construita. La sfarsitul lui iulie am semnat primul contract de franciza, iar in 2008, in conditile derularii activitatii unitatii francizate pentru cel putin 3-4 luni, va fi reluat procesul de recrutare de parteneri francizati, in vederea extinderii retelei cu inca 2 unitati”, a declarat, pentru Wall-Street, Adriana Gioada, directorul de franciza al companiei.

Un start-up de cursa lunga

Achizitia unei afaceri in sistem de franciza presupune mai multe categorii de costuri, atat in raport cu francizorul, cat si vizavi de amenajarea si dotarea unitatii francizate. Taxele datorate catre francizor sunt atat costuri de start-up, platibile la semnarea contractului de franciza, cat si ulterior, pe perioada de derulare a raporturilor de parteneriat.

Astfel, sunt percepute o taxa de franciza de 10.000 de euro, redevente lunare in valoare de 5% din cifra de afaceri, contributii la bugetul national de de 1% din cifra de afaceri lunara, garantii de echipamente specifice furnizate de companie si chiria pentru folosirea acestora de catre francizor.

In afara de taxele datorate francizorului, se adauga si costurile determinate de amenajarea unitatii si inaugurarea activitatii. Unitatea poate fi amenajata cu 15.000 de euro, autovehiculele de livrare si de aprovizionare costa 20.000 de euro, echipamentele necesare insumeaza 30.000 de euro, iar bugetul de marketing variaza in functie de strategia francizatului.

Sute de mii de euro din mancaruri chinezesti

“Potrivit estimarilor noastre, realizate pe baza istoricului celor 3 puncte de lucru proprii, precum si cu luarea in considerare a specificului pietelor locale, aflate la un nivel de dezvoltare ponderat in raport cu piata bucuresteana, cifra de afaceri anuala initiala a unei unitati francizate Wu Xing poate atinge nivelul de circa 380.000 euro”, este de parere Gioada.

In ceea ce priveste avantajele dezvoltarea companiei prin franciza, reprezentantii Wu Xing considera ca implementarea sistemului de franciza ofera francizorului posibilitatea extinderii mai rapide in teritoriu, prin resurse financiare, umane si materiale asigurate de catre parteneri.

De asemenea, managementul unor asemenea unitati este mai usor de realizat, in teritoriu, de catre administratori independenti, direct interesati de organizarea, eficientizarea afacerii, mult mai motivati comparativ cu manageri locali, angajati ai companiei.

Pe de alta parte, dezavantajele majore rezida in posibilitatea denaturarii conceptului si imaginii Wu Xing, ca urmare a actiunilor individuale gresite ale francizatilor, in lipsa unui control eficient al francizatorului sau in cazul unor parteneri francizati necorespuzatori din punctul de vedere al profilului vocational.

Citeste si:

Din 2008, un nou punct de lucru in Bucuresti

Pentru anul viitor, strategia de dezvoltare a companiei are in vedere extinderea teritoriala, prin acordarea de , dar si pregatirea unui nou punct de lucru in Bucuresti. De asemenea, se urmareste largirea si imbunatatirea ofertei actuale furnizate de punctele de lucru existente, prin marirea capacitatii de lucru existente si a celei de productie.

“In 2007 estimam o rata profitului similara cu cea din anul anterior, fara cresteri sensibile, data fiind cresterea cheltuielilor operationale in conditiile extinderii activitatii si afacerii, in general, extindere ca re a indus investitii suplimentare in resurse logistice, material si umane. Cifra de afaceri va creste cu 40% fata de 2006, cand s-au inregistrat vanzari de 1,3 milioane de euro”, a declarat directorul de franciza al Wu Xing.

Reprezentantii companiei apreciaza ca, in perioada imediat urmatoare, piata nationala de desfacere a produselor si serviciilor Wu Xing va putea fi impartita in 5-6 zone importante, reprezentate prin cele mai dezvoltate orase, cum ar fi Cluj , Iasi, Constanta si Timisoara.

“Totusi, extinderea sistemului de franciza Wu Xing in oricare dintre aceste regiuni considerate atractive prin potentialul de crestere a afacerii este determinata si de profilul potentialilor parteneri, ca un factor important in construirea si dezvoltarea unei imagini si a unei retele puternice si eficiente. Cu alte cuvinte, nu exista o ordine de prioritate prestabilita a oraselor mentionate, alegerea fiind determinata de valoarea partenerului francizat”
, precizeaza directorul de franciza al Wu Xing.

Bucurestenilor le place sa experimenteze mancaruri exotice

Piata bucuresteana de profil se afla pe un trend ascendent, atat in ceea ce priveste extinderea segmentului de potentiali clienti ai serviciului de livrare la domiciliu, cat si in privinta cresterii segmentului de consumatori de mancare cu specific exotic, potrivit estimarilor oficialilor Wu Xing.

“Piata nationala urmeaza acelasi trend de dezvoltare, pe ambele coordonate, date fiind intensificarea ritmului general de viata si valorificarea timpului cat mai eficient, pe de o parte, precum si cresterea pretentiilor si diversificarea gusturilor gastronomice ale populatiei”, explica Gioada.

In medie, o comanda facuta la unul dintre punctele de lucru ale companiei insumeaza intre 45 si 50 de lei, in conditiile in care produsul cel mai bine vandut din gama este orezul, preparat in mai multe feluri, urmat de puiul Shanghai si de spaghetele de orez.

“Dupa observatiile si analizele noastre, consumatorul roman se caracterizeaza, in primul rand, prin tendinta de emancipare in ceea ce priveste oferta gastronomica, atat in directia apelarii la surse externe bucatariei proprii, precum restaurantele si livrarile la domiciliu, cat si in cea a gasirii unui pachet de produse cat mai diversificat, la standarde cat mai inalte de calitate”
, a conchis Gioada.

Deschis in 1999, Wu Xing este primul restaurant chinezesc cu livrare exclusiv la domiciliu. In prezent, firma are peste 100 de angajati care lucreaza pentru mai mult de 100.000 de clienti.