Cristian Manafu, fondatorul agentiei de comunicare Prodigy, crede in potentialul online-ului autohton de a atrage investitii importante in viitor si in capacitatea noului sau proiect de a genera idei atractive si realizabile.

Fost director editorial pentru publicatiile Biz, Stuff si Campaign, Cristian Manafu (foto) este din noiembrie 2006 managing partner la Evensys, unde a organizat evenimente de comunicare si business precum NetCamp, Idea Forum, Inspire, Digital Marketing Forum, Webstock sau PR Forum, precum si seminarii neconventionale de comunicare-Crisis Management Seminar, SEO&SEM Seminar sau Blogging for Companies.

La sfarsitul saptamanii trecute, Cristian Manafu si-a adaugat in portofoliul sau de afaceri un nou proiect-agentia de comunicare pentru zona de new media Prodigy. Alaturi de co-fondatorii Aela Cotabita si Dorin Boerescu, Manafu defineste Prodigy drept o “agentie de idei”, care va promova servicii inedite dedicate companiilor mari, jucatorilor din online si agentiilor de PR si advertising, aflate in cautarea celor mai bune solutii online pentru proiectele lor.

Fara a se considera momentan un antreprenor in serie, Cristian Manafu, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street, ca ar putea “imbratisa” acest titlu peste patru ani, insa ceea ce conteaza cu adevarat pentru el este satisfactia adusa de proiectele facute cu placere.

“E destul de greu sa tii pasul cu atat de multe proiecte, important este sa ai niste oameni buni in echipa. Aela este un foarte bun organizator si preia din lucrurile pe care ar fi trebuit sa le fac singur daca as fi fost in acea situatie. De asemenea, am o familie care ma intelege ca petrec mult timp facand ce-mi place”, spune Manafu.

Desi toata lumea vorbeste despre inovatie, Manafu prefera sa discute despre idei realizabile, care aduc valoare adaugata produselor deja existente pe piata online.

“Noi vorbim despre idei care creeaza buzz, pentru ca si sloganul nostru este «The Buzz Makers». Nu suntem un restaurant italian, imi place sa spun ca suntem un restaurant de tip fusion, imbinam si chestii de publishing, ca strategi de publishing, si chestii de PR online. Noi functionam ca un plug-in, ne constituim intr-o «agentie de idei», generam idei si le punem in practica”, declara Cristian Manafu.

Serviciile oferite de agentie sunt online reputation management, new media relations, blogging events, blog coaching, social media presence, blog marketing, customer engagement, online pressrooms, custom publishing.

“Generic putem spune ca facem PR in new media, facem content strategy, incercam sa gasim idei noi de continut si forme prin care site-urile de continut pot sa devina mai atractive, pot sa ajunga in forme mult mai bune si mult mai rapid la cititori”, afirma Manafu.

Printre proiectele care urmeaza sa fie dezvoltate de Prodigy in vederea cresterii comunicarii in zona de social media se numara “Blogg Readers Survey” si “Firestarters”, un club pentru dezbateri dedicate depotriva bloggerilor, jurnalistilor, clientilor de publicitate si reprezentantilor companiilor de media.

Citeste si:

In ceea ce priveste investitia initiala, agentia a fost lansata fara costuri semnificative.

“Pornim cu multe resurse proprii si cu ajutorul multor prieteni. Avem pregatiti 20.000 de euro pentru asigurarea utilitatilor si a sediului. Nu avem nevoie de o infrastructura mare, fiecare are calculatorul sau propriu”, a precizat Manafu.

In prezent, echipa este formata doar din cei trei membri fondatori, planurile agentiei pentru 2009 vizand dublarea numarului de angajati.

“Vom lucra mult si cu colaboratori, intrucat multe solutii nu sunt dezvoltate de noi, noi le putem face mai atractive, le putem vinde si integra in proiectele noastre. Crestem incet-incet”, crede Cristian Manafu.

Potrivit acestuia, agentia va incerca sa atraga clienti din topul primilor zece advertiseri, agentii de PR si advertising, antreprenori online sau investitori.

“Mi-ar placea sa lucrez pentru companii mari precum Pepsi, Coca-Cola, Vodafone, Orange, in principiu pentru branduri mari care au publicuri interesante si nevoi de comunicare noi, dincolo de cele traditionale. Insa, nu cred ca vom intra pe segmentul medical, cel putin pentru acest moment. Dar daca o companie din aceasta zona are o problema si noi o putem rezolva, vom face si acest lucru daca va fi nevoie”, mai spune Manafu.

Intrebat daca online-ul este un mediu prielnic investitiilor, in contextul actualei crize financiare, Cristian Manafu considera ca in prezent asistam la “cea mai mare revolutie in comunicare online din ultima vreme”.

“Sunt foarte multi oameni care pleaca din alte joburi si intra in online, sunt foarte multi oameni inteligenti. Fiind si o tara care a avut un parcurs foarte bun in ultimii ani , ne afecteaza putin aceasta situatie de criza. Nu cred ca online-ul va fi afectat foarte mult, poate advertisingul da. Dar in momentul acesta stiu oameni care vor sa aduca multi bani in online. Si asta este un lucru foarte bun”, crede Manafu.

Citeste si insemnarea lui Cristian Manafu despre noul proiect antreprenorial: Personal: Am lansat Prodigy°