Wall-Street: Ati lucrat sase, respectiv sapte ani pentru Hoffman La Roche. Ce motive au stat la baza demisiei?

Irina Enea: Ne-am dorit foarte tare sa avem afacerea noastra, sa facem exact ceea ce ne place. Am inceput sa ne gandim ce frumos ar fi sa avem afacerea noastra. Ne-am dat seama ca am vrea sa organizam evenimente, am mai visat cativa ani la acest lucru, si la un moment dat am zis ca vrem altceva de la viata si uite asa s-a nascut afacerea Da Buzz.

Wall-Street: Cu ce obstacole v-ati confruntat la inceputul afacerii voastre?

Irina Enea: Am lansat Da Buzz in 2007. Cel mai mare obstacol a fost gasirea clientilor. A fost greu intrucat nu eram cunoscute, nu am mai lucrat in acest domeniu. Primul client a fost Mihaela Glavan, cu care ne cunosteam si pentru care continuam sa lucram. In prezent, portofoliul nostru numara 10 clienti, printre care Prima TV, Romcar Motors, Hoffman La Roche, Marie Claire, iar dintre designeri - Irina Marinescu, Dorin Negrau.

Wall-Street: De cati bani ati avut nevoie pentru a lansa Da Buzz?

Alexandra Martoiu: Am inceput cu 1.000 de lei. Apoi am continuat sa investim in calculatoare, in obiecte, in achizitionarea unei masini. Fiind agentie de evenimente lucram practic cu banii clientilor. Incet-incet am inceput, din banii pe care ii castigam, sa punem deoparte si sa ne cumparam si lucrurile noastre pentru a nu le mai inchiria de la alti furnizori. La inceput ne-am desfasurat activitatea in locuinta mea, iar acum avem un spatiu inchiriat.

Wall-Street: Ce aduce nou Da Buzz pe piata firmelor de organizare de evenimente?

Irina Enea: Aducem evenimente care au in spate o idee, un concept destul de bine conturat, astfel incat sa nu fie un amalgam de intamplari intr-un singur eveniment si la care invitatii sa se simta bine, indiferent ca e vorba de o petrecere corporate sau un show de fashion. Oferta noastra de servicii a ramas in mare aceeasi. Noua ne place sa ne ocupam integral de un eveniment, de la concept, invitatie, locatie, cadouri, daca exista. Mergem in special pe evenimente pe zona fashion si corporate. Ne-am dori sa organizam pe viitor si propriile noastre evenimente, spre exemplu un fashion show cu colectii pentru femei gravide.

Citeste si:

Alexandra Martoiu: Noi incercam sa ne ocupam doar de evenimentele pentru corporatii. In principiu refuzam sa ne lansam pe segmentul petrecerilor de nunta, intrucat sunt multe firme care se ocupa, stiu foarte bine ce trebuie sa faca si au furnizorii lor.

Wall-Street: Care este oferta de preturi?

Alexandra Martoiu: De obicei este procent din buget, apreciind in acelasi timp contributia noastra la evenimentul respectiv. Suntem o agentie mica si stim asta, tocmai de aceea avem tarifele mult mai mici decat ale celorlalte agentii. Nu poti sa ceri cuiva care are un buget de 10.000 de euro o taxa de 4.000 de euro. E pur si simplu in functie de valoarea pe care o adaugam noi evenimentului si cum ne apreciem efortul.

Wall-Street: Cum priviti piata de organizare de evenimente? Vorbim de un sector saturat sau mai e loc de agentii “new entry”?

Irina Enea: Eu zic ca e loc si pentru alte agentii, atat timp cat ideile si abordarea sunt proaspete. Intotdeauna va fi loc si pentru altii.

Wall-Street: Cu ce planuri veniti pentru 2009?

Irina Enea: Sa incepem evenimentele marca Da Buzz, si, cu siguranta, extinderea portofoliului. De acest lucru va depinde si frecventa evenimentelor. Pot sa fie 10 clienti care sa aiba multe evenimente pe parcursul anului, pot sa fie 20 de clienti si fiecare sa aiba un singur eveniment pe an. Momentan nu pot face nicio estimare privind numarul clientilor pe care ne propunem sa-i atragem pana la finele anului viitor.

Wall-Street: In ce va propuneti sa investiti in 2009?

Alexandra Martoiu: In primul rand vom investi in obiecte de decor, in logistica, in documentare. Ne dorim sa participam la targuri de profil organizate in tara sau in strainatate. Poate si in alti oameni care sa ne ajute, intr-o mini-echipa. Ne-am dori sa cooptam inca doi oameni, care sa fie descurcareti, cu spirit de observatie si care sa nu lase lucrurile pe seama principiului romanesc “lasa ca merge si asa”. Tot la capitolul investitii se incadreaza si site-ul nostru, de care se ocupa Stefan Zincenco, si in care vom investi aproximativ 1.000 de euro. Speram sa fie gata pana la sfarsitul acestui an.

Wall-Street: Cum resimte piata de organizare de evenimente actualul “tsunami economic”? Se simt deja efectele crizei financiare?

Irina Enea: Da, se simte deja. De obicei, intr-un eveniment sunt implicati si sponsorii, cei care au alocate anumite bugete. Aceste bugete sunt deja ajustate tocmai din cauza crizei. Si chiar daca nu sunt implicati sponsori si e vorba de bugete proprii, la fel, companiile au inceput sa reduca bugetele ca sa se asigure. Deocamdata, in cazul nostru, criza nu si-a spus cuvantul. Nu avem nici investitii majore, nici sume mari cu care lucram, singura grija este consolidarea imaginii noastre.