Ideea de la care s-a pornit pentru realizarea acestui business a aparut, dupa cum declara Raluca Nicoara (foto), manager general al BlinkWash, dupa o zi de munca, la o intalnire intre prieteni. “Ne-am gandit cat de bine ar fi daca ar veni cineva la noi in parcare sa ne ofere serviciul acesta. Apoi, am analizat cu atentie oportunitatea si ne-am dat seama ca nu poate da gres. Dupa care am testat cateva produse care se potriveau conceptului si am hotarat sa le implementam”, spune aceasta.

Investitia realizata initial in BlinkWash a fost de 20.000 euro, iar activitatea propriu-zisa a companiei a inceput pe 9 decembrie. Primii bani au fost investiti in aparatele de lucru si in materialele de prezentare.

In acest an, Nicoara intentioneaza sa investeasca in imaginea companiei, in extinderea, dar si in introducerea de noi servicii si in campanii de marketing.

“Deocamadata, BlinkWash ofera servicii de baza. Am observat, insa, nevoia clientilor pentru servicii de profunzime, iar in 2009 intentionam sa le satisfacem si aceste nevoi”, a spus ea.

Astfel, daca momentan acestia sunt prezenti doar in Bucuresti si judetul Ilfov, in primul semestru al anului 2009, BlinkWash vrea sa se extinda si in tara. Cel mai probabil, acestia vor avea un punct de lucru si in Brasov.

Planurile de extindere sunt bazate pe faptul ca tot mai multe multinationale si hipermarket-uri vor sa incheie contracte cu aceasta companie pentru a se ocupa de flota lor de masini sau pentru a oferi clientilor care vin sa faca cumparaturi un serviciu extra.

Spalatoria auto are un singur actionar, in persoana Ralucai Nicoara. Neoficial insa, BlinkWash este rezultatul muncii unei echipe formate din oameni apropiati managerului general al companiei. “Nici unul dintre noi nu am avut experienta unui start-up pana acum”, mentioneaza ea.

Raluca Nicoara are un trecut profesional destul de bogat. Initial, ea a inceput sa lucreze in jurnalism, apoi s-a indreptat inspre domeniul marketing research-ului. Ulterior, aceasta a urmat calea finantelor, de unde a invatat chestiuni legate de organizare, relatii de business, tinuta si protocol.

Citeste si:

In momentul de fata, BlinkWash are cinci angajati si vizeaza o cifra de afaceri de 50.000 euro in primul an de functionare.

Spalatoria auto are peste 100 de clienti fideli, care provin fie din sectorul corporate, fie sunt persoane fizice: “Sunt personae ocupate, care nu au timp pentru a si-l irosi asteptand la o spalatorie traditionala”, sustine Nicoara.

Numarul de masini spalate zilnic difera in functie de conditiile meteo, insa, in medie, BlinkWash are in jur de 15 – 20 de masini spalate zilnic. Dupa cum a spus sefa companiei, cea mai neproductiva zi a fost una cu ploaie torentiala, cand nu s-a spalat nici o masina. “Dar e normal pentru o astfel de afacere”, completeaza ea.

Spalatoriile auto traditionale constituie, si ele, o problema in calea BlinkWash sau, mai bine spus, un puternic concurent. Mai intai, pentru ca acest tip de serviciu este nou pe piata din Romania si prea putin supus testelor populatiei, care este destul de reticenta cand vine vorba de un astfel de business.

Insa Raluca Nicoara este convinsa ca, in timp, oamenii isi vor indrepta tot mai mult atentia spre spalatoria sa auto, mai ales si datorita preturilor practicate care sunt, dupa spusele acesteia, cele mai mici de pe piata: exterior simplu – 23 lei, interior simplu – 15 lei, exterior plus interior – 27 lei, exterior plus interior si ceruire – 32 lei.

Care este procesul de spalare la domiciliu al masinilor? Acesta pare a fi unul cat se poate de simplu, explica sefa BlinkWash: “un client care are cel putin cinci spalari ne contacteaza, ne spune adresa la care doreste sa ne deplasam, ziua si ora. Plata se face pe loc, prin OP (ordin de plata) sau la sfarsitul lunii in baza unui raport de activitate”.

Iar in situatia in care doriti sa vedeti cum functioneaza intreg sistemul si vreti sa va convingeti singuri, BlinkWash se poate deplasa la domiciliu pentru o demonstratie.