Ideea afacerii a aparut dupa ce Adrian Netea (22 de ani) a citit un articol despre comertul cu textile din bambus intr-o publicatie straina despre antreprenoriat.

Apoi si-a prezentat ideea lui Alin Popescu (21 de ani) si Florin Otto (20 de ani), cei doi parteneri de business pe care i-a cunoscut in Business Club, un club al asociatiei de studenti Voluntari pentru Idei si Proiecte (VIP), care organizeaza conferinte pentru promovarea antreprenoriatului printre studenti.

“Imi place sa risc, sa creez lucruri si sa le dezvolt, iar daca m-as angaja undeva probabil ca as fi destul de limitat in a-mi pune in practica ideile si a ma dezvolta in directia in care vreau. Mi-au placut aceste produse si cred ca este o oportunitate sa le comercializezi in Romania. O revista din Franta spunea de curand ca produsele din fibra de bambus vor face o revolutie in piata de textile", explica Adrian Netea (foto stanga) de ce a ales sa fie antreprenor si de ce si-a dorit o afacere de comercializare a produselor din bambus.

Dupa ce a citit articolul din respectiva publicatie, antreprenorul a inceput sa caute informatii in revistele si site-urile straine si astfel a reusit sa obtina date despre cativa producatori pe care i-a contactat prin e-mail, dar si telefonic daca acestia erau interesati de distributia produselor in Romania.

Investitia initiala a fost de 3.000 de euro si a constat in achizitia unui prim stoc de produse (lenjerii de pat, prosoape si halate de baie) si in achizitia de materiale de promovare precum carti de vizita ori cataloage. Banii au provenit de la familie, iar daca va mai fi nevoie de alte investitii vor apela tot la familie, dar si la prieteni si alte cunostinte. Costurile fixe nu sunt mari intrucat cei trei au un loc pe care il folosesc ca birou, dar si pentru depozitarea produselor.

Clientii targetati sunt cei care lucreaza pentru hoteluri, restaurante si cafenele si care se ocupa de astfel de achizitii, dar si cei care detin magazine stradale ori pe internet.

Daca reprezentantii hotelurilor sunt deocamdata destul de reticenti in a cumpara textile din bambus din cauza reducerilor de costuri, in schimb Netea se bazeaza pe vanzari mai bune in zona de retail.

Un prosop de dimensiuni 70x140 cm va fi comercializat pentru 35 de lei, pretul incluzand TVA.

Cu toate ca deocamdata nu au clienti, faptul ca nu exista o competitie foarte mare, dar si faptul ca cei carora le-au fost prezentate produsele au fost incantati ii face pe cei trei antreprenori sa estimeze pentru primul an complet de functionare vanzari in jurul a 40.000-50.000 de euro si un profit net de 10.000 de euro.

In Romania, la acest moment, se comercializeaza mai ales haine din fibra de bambus pentru bebelusi, dar exista si cateva magazine online care comercializeaza produse asemanatoare celor pe care cei trei tineri antreprenori vor sa le aduca in Romania. Pe de alta parte, printre concurenti se numara si firmele care vand prosoape si halate de baie din bumbac sau din alte materiale.

“Daca ne diversificam gama de produse avem de gand sa deschidem propriul magazin online de produse textile din bambus. Insa chiar si cu metode de promovare de genul articole pe bloguri sau reviste, comunicate de presa, cred ca promovarea cu cel mai mare impact si cu cele mai mici costuri va fi cea virala”, spune Netea in legatura cu modul in care vrea sa ajunga la cifra de afaceri tintita.

Pentru 2010, obiectivele sunt atingerea celor 40.000-50.000 de euro in privinta veniturilor si a 10.000 de euro in ceea ce priveste profitul, insa pentru urmatorii ani antreprenorii isi doresc sa isi diversifice gama de produse si sa le vanda la nivel national.

In prezent cei trei parteneri sunt si singurii angajati, insa daca businessul se va dezvolta in scurt timp va fi nevoie de un angajat care sa se ocupe de livrarea de comenzi.

Cu toate ca sunt foarte tineri si aceasta este prima afacere pe care o dezvolta impreuna, fiecare dintre cei trei a mai fost implicat intr-un business sau intr-un proiect care sa sustina antreprenorii.

De exemplu, Florin Otto (foto dreapta) a lansat anul trecut Maria Candles, o firma de distributie de lumanari de nunta si botez, reusind sa obtina pana acum vanzari de 40.000 de euro. De altfel, Maria Candles este si firma prin care s-au facut primele importuri de textile din bambus, insa in urmatoarele luni cei trei vor deschide si o societate separata.

Adria Netea a lansat tot anul trecut companymarket.ro, un site de vanzari afaceri si il atrage segmentul de productie si retail, insa nu are nimic planificat in aceste zone din cauza barierelor ridicate de intrare in domeniul productiei.

Pe de alta parte, Alin Popescu (foto mijloc) este in acest an managerul proiectului Studentul Anului, o competitie a asociatiei studentesti Voluntari pentru Idei si Proiecte (VIP Romania), care premiaza cei mai buni studenti si masteranzi in ultimii ani de studiu la specializarile economie, comunicare si jurnalism, arhitectura si IT.