Ioana Bucin s-a gandit sa deschida un business in acest domeniu in decembrie 2008 intrucat, avand o fetita de aproximativ un si jumatate, si-a dat seama ca pe piata locala a jucariilor era foarte mult loc de dezvoltare pe segmentul educativ.

Astfel, a deschis Sepco Dinamic, compania care se ocupa de distributia produselor in magazine mai mici si in librarii, si Sepco Online, firma care detine site-ul MagazinulPiticilor.ro.

In firma de distributie este unic actionar, dar lucreaza cu inca cinci persoane part-time. De asemenea, in business-ul online mai are un partener.

Daca investitia in businessul pe internet a fost de circa 10.000 euro, in schimb, in cel de distributie, suma a fost semnificativ mai mare, din cauza stocurilor care trebuie asigurate, spune Bucin, fara sa precizeze insa valoarea acesteia.

Pana acum banii necesari dezvoltarii au putut fi asigurati din salariile stranse in perioada in care era angajata, afirma fondatoarea celor doua companii.

In acelasi timp, antreprenoarea vrea sa contracteze un credit bancar de pana in 100.000 euro, pentru dezvoltarea firmei de distributie, astfel incat aceasta sa patrunda si in retelele mari ale retailerilor. Bancile sunt inca foarte reticente in a acorda finantare start-up-urilor.

Pentru a promova si a atrage clienti, dar si pentru a se informa in legatura cu cele mai noi produse in domeniu, antreprenoarea participa la diferite targuri de jocuri si jucarii. Unul dintre acestea este chiar cel mai mare targ la nivel mondial, care are loc in orasul Nurenberg (Germania) si la care Bucin participa pentru a aduce noi branduri de jucarii si jocuri in Romania.

Pentru promovare, Ioana Bucin a incheiat parteneriate cu revista Superbebe si cu site-ul suntparinte.ro, iar circa 60-70% din cei 10.000 euro investiti in magazinul online pana acum au fost directionati catre marketing.

Brandurile comercializate prin cele doua companii Sepco sunt in general din Marea Britanie (Orchard Toys, John Adams & Toy Brokers, Learning Resources), dar exista si produse aduse din Israel (Edushape) sau Spania (Miniland).

De altfel, pana la finalul anului, Bucin isi doreste sa mai aduca cel putin unul sau doua branduri de jocuri si jucarii, foarte posibil tot din Marea Britanie.

De pe site se pot cumpara si carti interactive si DVD-uri, acestea fiind achizitionate mai ales de parintii din provincie, unde retelele de librarii ori magazinele de jucarii sunt mult mai putine. Desi pe acest segment, afacerea se afla in competitie cu DVD-urile si cartile oferite de diverse publicatii, Bucin afirma ca titlurile comercializate nu au coincis pana acum.

Pentru acest an, fondatoarea si-a propus pentru magazinul online o cifra de afaceri de cel putin 50-60.000 de euro, inregistrarea de profit net si atingerea unui numar de 2.000 de vizite pe zi, dintre care 2-3% sa se transforme si intr-o achizitie.

"In 2010, targeturile financiare sunt mai putin importante. Deocamdata ne dorim sa educam piata pentru ca, de exemplu, acum sunt parinti care cumpara doar papusi Barbie si parinti care cumpara si papusi Barbie si jucarii educative. Si cred ca in unul sau doi ani este posibil sa-i convingem pe parinti de necesitatea acestor jocuri", explica ea, adaugand ca isi doreste ca pana in 2012-2013, Magazinul Piticilor sa devina site-ul specializat cu cel mai mare trafic si cel mai mare numar de clienti din Romania.

Bucin estimeaza ca produsele educative (comercializate offline si online) insemnau anul trecut aproximativ 10% din intreaga piata de jucarii, evaluata la circa 70 milioane euro.

In general, un utilizator petrece pe site-ul magazinului de jucarii peste trei minute, mai mult de 70% dintre clientii magazinului online sunt din Bucuresti, iar peste 80% dintre utilizatorii site-ului revin pentru noi achizitii.

Cu toate ca jucariile se adreseaza copiilor de pana la 14 ani, cel mai bine vandute sunt cele pentru micutii intre unu si sase ani.

Principalii concurenti ai Magazinului Piticilor sunt site-urile Ookee.ro si Erfi.

In jur de 45% dintre managerii de magazine online de jucarii credeau anul trecut ca jucariile cumparate pe internet reprezinta intre 3-5% din toata piata de jucarii, in timp ce 30% dintre ei considerau ca procentul este mai mic de 3% din vanzarile totale, potrivit unui studiu realizat in noiembrie 2009 de agentia de relatii publice Big Media pe 100 de magazine online. Marja de eroare este de 1,9%.

Pe de alta parte, in 2008, cele mai atractive produse in magazinele online de jucarii au fost cele educative, acestea insemnand 29% din totalul jucariilor vandute in urma cu doi ani. Totodata, 26% din incasari au fost reprezentate de jucariile de exterior, in special de jucariile din lemn, in timp ce 18% au fost vanzarile de jucarii interactive,