Dupa ce a absolvit Facultatea de Fizica din cadrul Universitatii din Bucuresti si pana a fondat Clever Business Solutions, Violeta Lupu a lucrat timp de cinci ani in domeniul educatiei, in companii si institutii precum ECDL Romania, Euroaptitudini si WIFI Romania - departamentul de instruire a Camerei de Comert a Austriei, iar asociatul sau, Adrian Dascalu, avea, in 2007, o experienta de aproximativ sapte ani in cadrul aceleiasi companii.

“Initial, am investit 3-4.000 de euro, suma obtinuta din economiile noastre personale. Banii au fost utilizati in scopul achizitionarii de echipamente tehnice, precum laptopuri, video-proiector sau imprimante”, explica Violeta Lupu.

La inceput, cei doi asociati au organizat trainguri de vanzari, marketing, resurse umane, IT, relatii publice, management de proiecte, finante si contabilitate, pentru companii precum Vodafone, Oracle, RTC, Nokia Romania, Porsche Romania, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeissen Bank sau mall-ul City Park din Constanta.

In 2008, ei s-au gandit sa ofere si programe pentru copii, iar cererile de colaborare a tot mai multe companii din tara i-au determinat sa lanseze in urma cu doua saptamani “Clever Children”, prima franciza romaneasca pe segmentul de cursuri pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 6 si 13 ani.

In prezent, compania are trei segmente de business (cursuri pentru companii, de IT si pentru copii), iar pentru aceasta lucreaza circa 20 de persoane, dintre care majoritatea traineri colaboratori.

Violeta Lupu estimeaza ca firma va avea venituri de 60.000 euro, dintre care 35.000 - 40.000 euro vor fi obtinuti din trainingurile pentru copii si vanzarea primelor francize.

Anul trecut, Clever Business Solutions a avut afaceri de aproximativ 48.000 euro si un profit net in jurul a 2.500 euro.

Citeste si:

“Vom avea cu siguranta profit la sfarsitul anului, dar va fi in usoara scadere fata de anii anteriori, pe fondul contextului economic, dar si a investitiilor facute in realizarea francizei pentru copii si a celor pentru sustinerea unor dezbateri locale organizate in orasele mari din tara”, spune Lupu.

Deocamdata, cei doi antreprenori se afla in curs de vanzare a francizelor in doua orase (Brasov si Cluj-Napoca) si estimeaza sa ajunga la cinci francize vandute pana la finalul anului si zece in aproximativ un an.

Compania ofera cursuri de MBA, atitudine, comportament si limbaj, IT, bune maniere ori de cultura generala, insa cel mai solicitat program este “MBA-ul copiilor Clever”, un traning in care copiii invata sa comunice, sa-si promoveze imaginea, sa-si organizeze timpul, sa negocieze, sa lucreze in echipa, dar si individual.

In Bucuresti, parintii platesc intre 360 si 790 lei pentru un curs, iar sumele pot fi achitate in rate, in timp ce in cazul gradinitelor si scolilor, discounturile pot ajunge pana la 30 – 40%.

Pe de alta parte, in tara, taxele percepute de francizati sunt estimate sa ajunga intre 300 si 500 de lei, dar acestea vor fi stabilite dupa ce fiecare francizat va face un studiu de piata pe plan local.

Pana acum, cursurile au fost urmate in fiecare an de aproximativ 150-200 de copii, insa in urmatoarea perioada numarul acestora va creste datorita lansarii francizei, dar si pentru ca din aceasta primavara compania organizeaza cursurile si in gradinite si scoli.