Desi se afla intr-o casa veche de pe strada Barbu Vacarescu si vinde produse precum paine, biscuiti, ciocolata, ceaiuri, carne, branza si fructe, magazinul nu arata precum un chiosc obisnuit de cartier, ci mai degraba iti aduce aminte de “camara bunicii”, asa cum il descriu o parte dintre cumparatori.

De altfel, Tudosiei recunoaste ca nu stie “sa faca retail”, iar metoda pe care s-a bazat pentru atragerea de clienti este reteaua sociala Facebook, atat pentru ca vrut sa isi demonstreze ca dupa mai multi ani in marketing poate folosi un instrument care nu necesita un buget de promovare, dar si pentru ca si-a dorit sa creeze o comunitate de oameni care mananca sanatos.

“Ma gandeam sa fac aceasta bacanie de aproximativ doi ani pentru ca la un moment dat incepusem sa ma intalnesc la cumparaturi cam cu aceiasi oameni in aceleasi locuri. De exemplu, acum imi cunosc majoritatea clientilor si unora le stiu si numele pentru ca stau mereu la magazin”, spune fondatorul afacerii. El adauga ca unul dintre motivele pentru care si-a lansat un astfel de business este faptul ca mancarea de la supermarket este mai putin sanatoasa, dar mai ales lipsita de savoare.

Investitia in magazinul deschis in septembrie a fost de aproximativ 25.000 de euro, bani imprumutati de la prieteni care au fost utilizati pentru inchirierea si amenjarea spatiului, cumpararea echipamentelor si a stocurilor initiale.

In bacanie se vand produse de import din Grecia, Congo, Italia, Germania sau Spania, produse romanesti, dar si specialitati proprii precum diferite tipuri de paine (cu hribi, oregano si usturoi, seminte), prajituri, ciocolata sau cozonaci, acestea fiind de altfel si cele mai bine vandute alimente.

In general, painile si prajiturile sunt pregatite de antreprenor, dar afacerea este una de familie si, astfel, printre ajutoare se numara mama si sora antreprenorului, acestea pregatind cozonaci si ciocolata.

In afara de comunitatea de aproape 4.200 de prieteni de pe Facebook, unul dintre lucrurile pe care se bazeaza Tudosiei pentru cresterea businessului este faptul ca toate produsele se pot degusta.

Pentru Bacania Veche lucreaza in prezent sase angajati, iar vanzarile sunt in medie de aproximativ 1.700 de lei pe zi.

Daca uneori din magazin cumpara si 150 de clienti, au mai fost si zile cand numarul cumparatorilor a fost mai mic, dar achizitia medie per client s-a ridicat la in jur de 25 de euro.

Citeste si:

De altfel, fondatorul magazinului afirma ca daca are noroc pana la finalul anului va fi pe profit net, insa “totul depinde de cat de mult isi vor dori romanii sa manance sanatos”.

Tudosiei nu a precizat ce cifra de afaceri estimeaza pentru primul an intrucat pana acum nu si-a stabilit cu exactitate un plan de business, el considerand bacania mai mult o pasiune.

Tot dorinta romanilor de a manca sanatos influenteaza si planul de extindere al magazinului, acesta urmand sa devina un lant in urmatorii ani. Pentru Bucuresti este estimata deschiderea a cinci locatii, iar pentru provincie operarea in sistem de franciza.

Cel mai probabil in primavara anului viitor va fi lansata o a doua bacanie in Capitala, aceasta urmand sa fie mai mare decat cea din apropiere de stadionul Dinamo, iar peste aproximativ trei ani, Tudosiei isi doreste sa deschida si o taverna, dar care sa nu aiba mai mult de cinci, sase mese.

Pentru ca ii place foarte mult ce face si gateste de peste 20 de ani, fostului manager de marketing de la Jurnalul National nu i-a fost foarte greu sa deschida afacerea, dar mai dificil a fost sa gaseasca cei sase angajati.

“Trebuie sa le placa si in acelasi timp sa stie sa vorbeasca si sa le poveteasca oamenilor despre mancare. De exemplu, cineva a stat odata cinci ore in magazin”, mai spune Tudosiei.

Printre concurentii Bacaniei Vechi se numara magazinele cu produse alimentare etnice, dar si cele de gastronomie de lux precum Delicateria Traiteur, Oliviers&Co, Grano, Comtesse du Barry sau Gourmandise Traiteur.

Afacerea a participat in primavara la Start&Grow, o competitie lansata de Startups.ro impreuna cu Microsoft Romania, fiind declarata castigatoare la sectiunea retail.

Sursa foto: Pagina de Facebook a
Start&Grow