Proiectul operational strategic Air France este impartit in cinci domenii principale, restructurarea segmentului de curse pe distante scurte si medii, redresarea si repozitionarea activitatii lung-curier, optimizarea serviciilor din aeroporturi si a eficientei economice in escale, accelerarea transformarii transportului de marfuri, dezvoltarea unor segmente suport pentru mentenanta si optimizarea mentenantei aeronavelor.

Air France va creste timpul de utilizare al avioanelor cu mai mult de o ora pe zi, iar echipajele vor trebui sa creasca timpul de zbor per rotatie.

Oferind in continuare acelasi numar de locuri-kilometri Grupul Air France va putea sa retraga 34 aeronave din flota de avioane destinate zborurilor pe distante scurte si medii pana in 2014 (excluzand Transavia France).

Air France va trebui de asemenea sa isi reinnoiasca oferta pe toate segmentele. Serviciile oferite la Clasa Business vor fi reorganizate. La Clasa Economy, o oferta mai buna si mai ieftina va fi disponibila pentru calatorii pentru care pretul constituie factorul principal, oferind in continuare un produs „all inclusive”. Air France va creste de asemenea beneficiile Flying Blue pentru clientii frecventi ai retelei interne si va oferi noi optiuni de economisire pentru reteaua sa europeana.

Citeste si:

Air France isi va clarifica de asemenea oferta, uniformizand numele produselor ce acopera distante medii si lungi: Business, Premium Eco si Economy.

In Paris-Charles de Gaulle, compania va deschide in curand noi facilitati si servicii in terminalul 2E, inclusiv cel mai mare lounge Business din reteaua sa. Zborurilor de dimineata le va fi alocata o plaja orara mai mare.

Performanta segmentului de „Intretinere aeronave” va fi optimizata pentru restabilirea competitivitatii cu privire la piata: activitatea hangarelor va fi restructurata, cheltuielile si metodele de exploatare vor fi optimizate pentru a contribui mai mult la performanta globala a companiei.

Pe baza acestui proiect strategic si in cadrul unor noi prevederi contractuale corporative in curs de negociere, a fost confirmat faptul ca Air France se confrunta cu un exces de personal. Numarul actual de angajati in exces va fi indicat in a doua jumatate a lunii iunie, in functie de rezultatul discutiilor si deciziile privind planul Transform 2015. Discutiile privind masurile adoptate pentru rezolvarea problemei legate de personalul in exces vor incepe la data respectiva. Evitarea concedierilor continua sa fie un obiectiv.