Pe primele trei locuri in aceasta categorie s-au clasat aeroporturile Basel (Elvetia), Lanzarote (Insulele Canare) si Napoli (Italia), iar locul al cincilea a fost ocupat de Porto (Portugalia).

Anul trecut, pe Aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat 8.317.168 de pasageri si 91.788 de miscari de aeronave (aterizari si decolari). In total, Aeroporturile Henri Coanda si Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu au atins un numar record de 8.321.858 de pasageri si 102.048 de miscari aeronave (aterizari si decolari).

Fata de anul 2013, numarul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucurestiului in anul 2014 a inregistrat o crestere relevanta, de 8,8%.

Citeste si:

Evolutia numarului de pasageri pe cele doua aeroporturi ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti depaseste tendinta generala inregistrata la nivel european, de 4,9%. In plus, pe aeroporturile Capitalei s-a inregistrat o crestere substantiala a numarului de miscari de aeronave, devansand si la acest capitol trendul european. Astfel, anul trecut, numarul miscarilor de aeronave pe aeroporturile din Bucuresti a crescut cu 6,32% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Anul trecut, 83% dintre pasagerii Aeroportului Henri Coanda au avut ca origine sau destinatie aeroporturi din statele Uniunii Europene.

Pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti opereaza in prezent 31 de companii aeriene, care transporta pasageri catre 70 de destinatii. In anul 2014, pe AIHCB au inceput sa opereze doua noi companii aeriene, Ryanair si Air Baltic.

Pe ce aeroporturi ajung cei mai multi pasageri

La categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri, clasamentul este: Istanbul, Moscova Sheremetyevo, Londra Gatwick, Moscova Domodedovo si Barcelona. La categoria 10 – 25 de milioane de pasageri, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Istanbul Sabiha Gokcen, Atena, Bruxelles, Lisabona si Londra Stansted, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri, in clasament sunt Chisinau, Santorini, Belgrad, Mikonos si Maribor.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si-a inceput activitatea la data de 5 februarie 2010 si asigura coordonarea operationala si managementul celor doua aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestionau aeroporturile bucurestene: Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.

Sursa foto: Avion/Shutterstock.com