Desi poate sa para prea putin important, avionul nu va reusi sa decoleze la timp daca insotitorii de bord observa ca mocheta de la intrarea sau iesirea din avion este uda. Detaliul este important pentru ca zonele din dreptul iesirilor sunt primele verificate in cazul aterizarii de urgenta pe apa, iar daca sunt observate infiltratii echipajul stie in ce masura este posibil sa deschida usa fara a pune in pericol viata calatorilor, dupa cum a explicat insotitoarea de bord Sarah Steegar pentru publicatia The Independent. In ciuda faptului ca fumatul este interzis in avion, exista pasageri care insista sa faca acest lucru, desi exista posibilitatea izbucnirii unui incendiu.

De aceea, avioanele nu pot decola daca in toaleta nu exista si o scrumiera functionala, pentru cazul in care cineva, totusi, frumeaza si apoi vrea sa stinga tigara si sa o arunce. Astfel se incearca evitarea situatiei in care fumatorul poate sa arunce tigara in cosul de gunoi, peste resturile de hartie folosita, pentru ca nu are o scrumiera. La fel de importante sunt si pliantele cu informatii referitoare la masurile de siguranta in timpul zborului sau echipamentul de urgenta, care pot salva viata pasagerilor in cazul unui incident. Acestea trebuie sa existe pentru fiecare persoana in parte, mai ales ca in caz de pericol multi oameni intra in panica si nu mai reusesc sa inteleaga ceea ce le comunica insotitorii de bord ca trebuie sa faca, in schimb reactioneaza mult mai rapid cand li se arata ilustratiile din pliantele cu procedurile de urgenta.

Nu in ultimul rand, pasagerii care incearca sa indese bagaje mult prea mari in compartimentele de deasupra se fac vinovati adesea de stricarea luminilor din avion. Unele sisteme de iluminat contin mercur, asa ca prezinta un risc, motiv pentru care orice astfel de defectiune trebuie rezolvata inainte de decolare, a mai precizat insotitoarea de bord Sarah Steegar.

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Sursa foto: 06photo / Shutterstock