Mladin sustine ca potrivit planului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, in prima faza, se va continua extinderea caii de rulare existente si a bretelei de degajare rapida (calea de rulare Delta n.r.), extinderea platformei pentru parcarea aeronavelor mari, respectiv cu 5.000 de metri patrati si o statie pentru tratarea deseurilor (un sistem proriu de incinerare a deseurilor n.r.).

In plus, directorul general al aeroportului Bucuresti Baneasa- Aurel Vlaicu a subliniat necesitatea unei parcari supraetajata cu aproximativ 500 de locuri, necesare traficului actual si definitivarea unui sistem integrat de securitate (monitorizarea continua a perimetrului aeroportului n.r.).

Pe aeroportul Baneasa, media miscarilor pe zi este in prezent de 50 la aeronavele mari, iar de 70-80 la aeronavele de mici dimensiuni.

In primele patru luni din 2008 Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) a inregistrat o cifra de afaceri de cinci milioane de euro, in crestere fata de aceeasi perioada din 2007, cand cifra de afaceri a fost de trei milioane de euro. In perioada amintita, numarul celor care au tranzitat aeroportul s-a ridicat la 350.000, mai mult decit perioada similara din 2007 cand numarul pasagerilor a fost de 323.000.

Pana la sfarsitul anului, reprezentantii aeroportului estimeaza o cifra de afaceri de 15- 20 milioane euro si o crestere a numarului de pasageri la un milion.

Citeste si:

Directorul Aeroportului Baneasa declara in luna februarie, ca la Baneasa vor mai fi facute investitii de circa 15 milioane de euro pentru realizarea unui terminal pentru pasageri si al unui hangar.

Potrivit lui Mladin, terminalul va fi dotat cu benzi de bagaje, control, spatii comerciale, incalzire si sali de asteptare.

Directorul Aeroportului Baneasa spunea la acea data ca pentru realizarea noului terminal de plecari va fi nevoie de 10-11 milioane de euro, suma ce include toate dotarile necesare. Pentru realizarea hangarului, Stefan Mladin a precizat ca va fi nevoie de aproximativ 3 sau 4 milioane de euro, suma care de asemenea, sunt incluse si toate dotarile pentru desfasurarea activitatii.

Va exista si un cargo usor (transport de marfa cu aeronave mici si curierat n.r.) care este necesar datorita retelei mari de centre comerciale de care este inconjurata aerogara. Tot in cadrul aeroportului se va mai construi si un terminal VIP, pentru cursele de business.