Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele la care sunt gata sa renunte romanii, pe ultimul loc aflandu-se alimentele, potrivit studiului, care a avut la baza comportamentul de consum al romanilor si modul in care acesta este modificat de criza mondiala.

Potrivit studiului, mai mult de jumatate (50,6%) dintre romani vor cumpara aceleasi produse, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum.

In cazul reducerii veniturilor, persoanele intervievate din provincie ar renunta in mai mare masura (59,1%) la obiectele de lux decat cei din Bucuresti, unde 50,7% dintre participanti la studiu au spus ca sunt gata sa renunte la aceste produse.

Galatenii sunt cei mai hotarati (62,2%) in ce priveste cumpararea acelorasi produse, dar in cantitate mai mica, urmati de braileni cu 60,0%, se mai arata in studiu.

Studiul a fost realizat in perioada 28 ianuarie - 10 februarie 2009 si au participat 812 respondenti din Bucuresti si alte 853 de persoane din orase cu mai mult de 100.000 locuitori - Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara.

Mednet Marketing Research Center este membru al Esomar (The World Association for Research Professionals) si Sorma (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).