"Proiectul legii tichetelor de vacanta se afla in prezent in Parlament, pentru a fi avizat. Acest proiect se aplica deja de trei luni si, deocamdata, are ca destinatie doar mediul privat, care a acordat astfel de tichete de vacanta in valoare de peste doua milioane de euro", a declarat ministrul turismului, Elena Udrea, la prezentarea bilantului pe primele sase luni de la re-infiintarea ministerului.

De asemenea, potrivit acesteia, cele doua mari campanii de promovare derulate de Ministerul Turismului (MT) in acest an, Litoral si Bucovina de sarbatorile pascale, Litoral de 1 mai au adus, conform datelor ANAT si IPJ, aproximativ 125.000 de turisti si venituri de 8 milioane de euro, doar pentru prima campanie, informeaza NewsIn.

"Romania are nevoie, la nivel international de o campanie de identificare ca destinatie turistica distincta, prin care sa aducem notorietate tarii, deoarece nu este cunoscuta international. Avem avantajul ca tara noastra ofera toate tipurile de turism. Actualul tip de promovare, lansat la Paris, «Romania, the land of choice», se va face, pana la aparitia brandului turistic al Romaniei, moment in care se va gandi un alt tip de promovare", a declarat Udrea.

Conform ministrului turismului, bugetul MT a fost initial de 397.302.000 lei, diminuat cu circa 11%, la 352.631.000, de la recificarea bugetara, ceea ce reprezinta 0,06 din PIB. Cea mai mare parte a bugetului, 73%, este destinata sustinerii autoritatilor publice locale pentru inevstitii in infrastructura de turism.

Astfel, din bugetul alocat, aproximativ 29%, respectiv 36 milioane lei, s-au cheltuit deja majoritatea proiectelor aflandu-se in faza executarii licitatiilor. In ceea ce priveste activitatea de promovare, pentru aceasta a fost alocata suma de 13.336.000 lei, adica aproximativ 3 milioane de euro.

"Nu putem face o estimare cantitativa a campaniilor de promovare in acest moment. Previziunile tuturor autoritatilor de turism din lume au fost date peste cap de criza economica, iar acestea au reactionat imediat prin cresterea bugetelor de promovare. In ceea ce priveste promovarea Romaniei pe canalele Eurosport si CNN, postul cu cea mai mare audienta pe segment, o cifra reala a numarului de turisti vom avea la inceputul anului viitor", a mai spus Elena Udrea.

Ministrul de resort a mai precizat ca, pentru realizarea brandului turistic al Romaniei, se vor utiliza fonduri europene cu finantare pana in anul 2013. "Suma totala este de 75 milioane de euro, dintre care 2 milioane sunt pentru crearea brandului turistic al Romaniei, iar 73 sunt pentru promovarea turistica", a mentionat Udrea.

Elena Udrea a mai spus ca Romania se va alatura, in 2010, proiectului "Drumul Matasii", iar Bucurestiul va deveni Capitala Turismului.

Prin fondurile europene, ministerul turismului a intermediat finantarea a 19 proiecte turistice, dintr-un total de 45 si in valoare de 3 milioane de euro, beneficiari fiind autoritati publice locale si ONG-uri. La capitolul legislatie, Ministerul Turismului a promovat in cele sase luni trei ordonante de urgenta, doua hotarari de Guvern, doua ordine de ministru publicate in Monitorul Oficial si alte cinci hotarari de Guvern care sunt in procedura de publicare in monitorul oficial.