Anul trecut, 33% dintre plangerile primite de ECC au avut ca obiect servicii de transport. Din totalul reclamatiilor pentru astfel de servicii, nu mai putin de 80% au vizat transportul aerian, potrivit NewsIn.

Alte 25 de procente din totalul plangerilor formulate de consumatorii europeni in 2009 au fost legate de servicii de agrement, iar 13% au avut ca obiect deficiente ale serviciilor hoteliere si restaurantelor. Un alt sfert dintre consumatori au avut probleme cu diferite produse si servicii, in schimb ce 18% s-au confruntat cu probleme legate de livrari.

"In timpul recesiunii, consumatorii sunt si mai vulnerabili in fata ofertelor suspicios de ieftine si a promotiilor false atractive. Ceea ce conteaza nu sunt doar legile pentru protectia consumatorilor, dar si beneficiile pe care le aduc aceste legi consumatorilor, in viata de zi cu zi, fie ca sunt acasa sau in strainatate.

Vreau sa ii asigur ca atunci cand un comerciant le incalca drepturile in timp ce fac cumparaturi dintr-un alt stat european, centrele ECC sunt acolo pentru a-i ajuta", a declarat comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva.