Comisia Europeana a precizat ca a inaintat o acuzatie formala celor trei companii luna trecuta, avertizandu-le ca acordul de cooperare incalca regulile privind companiile ce incheie acorduri pentru a exclude concurenta.

Acuzatiile se refera la o alianta ce coordoneaza modul in care companiile vand si desfasoara zborurile dintre Uniunea Europeana si Statele Unite.

BA, American si Iberia pot raspunde acum in scris si in cadrul unei audieri inainte ca Uniunea Europeana sa ia o decizie finala ce ar putea implica amendarea lor cu pana la 10% din cifra de afaceri anuala, in cazul in care vor fi gasite vinovate de formarea unui cartel ilegal.

British Airways a anuntat ca acuzatiile nu sunt surprinzatoare si ca intentioneaza sa apere "beneficiile substantiale pentru consumatori, ce ar rezulta din operatiunile transatlantice mixte".

Compania sustine ca alianta reduce costurile si ofera pasagerilor legaturi mai convenabile si acces mai bun catre circa 500 de destinatii.

Autoritatile de reglementare au precizat ca investigheaza si planurile de extindere a aliantei, companiile intentionand sa gestioneze in comun orarele, capacitatile si preturile de zbor din Canada, Mexic, Puerto Rico, Norvegia si Elvetia, in afara de Statele Unite si de Uniunea Europeana.

UE a anuntat ca va examina modul in care companiile intentioneaza sa imparta veniturile din aceste servicii.

UE mai ancheteaza aliantele Star Alliance, formata din Lufthansa, Continental, United si Air Canada, si SkyTeam, din care fac parte Air France/KLM si Delta/Northwest.