"Profitul raportat de Aeroportul Baneasa pe lunile ianuarie-august 2009 este de 35.830.400 lei, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut cand aeroportul a avut un profit de 27.052.000 lei. Cifra de afaceri pe lunile ianuarie-august 2009 a fost de 62 milioane lei, fata de 42 milioane lei cat s-a inregistrat in anul 2008 in acelasi interval. 33% reprezinta ponderea din taxele percepute companiilor aeriene si 7% din inchirierea spatiilor", a precizat George Mihalcea, potrivit NewsIn.

In ceea ce priveste numarul pasagerilor care au tranzitat Aeroportul Baneasa, acesta a crescut in primele opt luni din acest an, fata de acceasi perioada din 2008, cu 16%, de la 1.171.803 la 1.361.000.

De asemenea, numarul de miscari comerciale ale aeronavelor in primele opt luni din acest an a fost de 18.300, in crestere cu 13,7 fata de aceeasi perioada din 2008, cand acestea au ajuns la 16.093. Cea mai aglomerata luna a anului a fost august.

Directorul general al Aeroportului Baneasa a mentionat ca primele cinci companii low-cost care au adus in primele opt luni un numar mare de pasageri au fost Blue Air, Wizz Air, Germanwings, My Air si SkyEurope.

In ceea ce priveste extinderea Aeroportului International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu, Mihalcea a precizat ca se lucreaza la transferarea terminalul de plecari in corpul C, unde momentan se afla UPS. "Intentionam sa transferam terminalul de plecari in corpul C unde momentan se afla UPS (n.r.companie de curierat). Vor fi repozitionate ghiseele de check-in si se va dubla numarul lor de la 11 la 22 impreuna cu alte spatii comerciale. Prin reconfigurarea terminalului dublam capacitatea acestuia si vom creste calitatea si varietatea serviciilor oferite", a spus Mihalcea.

Totodata, directorul general a subliniat ca reprezentantii aeroportului se ocupa in prezent de studiul de prefezabilitate, iar lucrarile pentru modernizarea si marirea capacitatii prin transferul terminalului plecari in corpul C vor incepe cel mai probabil in 15 ianuarie 2010.

"Acest transfer nu va costa mult, deoarece nu se umbla la structura , ci doar la compartimentare, sumele necesare fiind suportate din fonduri proprii sau imprumut de la banci", potrivit directorului general al Aeroportului Baneasa.