Asocierea spaniola THR Asesores en Turismo, Hoteliere y Recreation/Taylor Nelson Soferes a raspuns vineri Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, care a cerut anterior o pozitie oficiala fata de informatiile aparute in presa, potrivit carora ca unul din cele 3 elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, izotipul, este asemanator cu un alt logo comercializat pe internet.

Logo-ul din brandul turistic al Romaniei, furat sau o simpla coincidenta?

Logo-ul din brandul turistic al Romaniei, furat sau o simpla...

“THR/TNS doreste sa comunice clar ca izotipul utilizat in identitatea vizuala a Romaniei a fost dezvoltat in mod specific pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului si ca similitudinea cu celalalt desen, desi remarcabila, este absolut accidentala si neintentionata, o consecinta a doua procese creative complet diferite si nerelationate”, se arata in raspunsul companiei spaniole.

Prin aceeasi scrisoare, asocierea THR/TNS si-a manifestat disponibilitatea de a pune la dispozitia MDRT toate manuscrisele, desenele si schitele realizate in procesul de creatie, in vederea clarificarii oricaror dubii.

„Suntem la dispozitia Guvernului pentru luarea oricarei decizii necesare, in scopul de a rezolva actuala neintelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrari suplimentare de grafica asupra izotipului”, au adaugat spaniolii.

Referitor la vizualul brandului, asocierea THR/TNS menționeaza ca acesta a fost elaborat in cadrul unui proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri si peste 30 de izotipuri, dintre care cateva au fost testate ulterior, in mai multe etape, pe piete, in vederea identificarii celor preferate de potentialii vizitatori ai Romaniei.

„Izotipul a fost desenat de proprii nostri graficieni, in cadrul unui proces care a evoluat de la schite pe hartie pana la varianta finala, in format digital, trecand prin numeroase variante intermediare.Desenul prezentat in presa ca apartinand domnului Nulens si izotipul continut in identitatea vizuala turistica a Romaniei prezinta diferente semnificative de forma, culoare si orientare, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene ce este produsa si raspandita prin internet in fiecare zi”, mai spun cei de la THR/TNS.

Citeste si:

Scrisoarea oficiala a MDRT catre THR/TNS, transmisa vineri, are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea garantat originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale.

"Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR/TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte", aus pus oficialii MDRT.

Sloganul si logoul au fost realizate de compania spaniola THR Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion, castigatorul licitatiei pentru crearea si promovarea brandului turistic de tara. Per total, campania dispune de un buget de 75 milioane de euro, fonduri europene alocate pana la finalul anului 2013.

Aceasta prima componenta (identitatea vizuala) a fost realizata cu un buget de 900.000 euro – suma propusa de compania spaniola fiind cea mai mica din cadrul licitatiei care a avut loc anul trecut si la care au participat 13 consortii de companii de branding si cercetare.