Ministrul Elena Udrea a spus ca este surprinsa ca statisticile Inspectoratului de Politiei al Judetului (IPJ) Constanta au aratat o crestere cu cinci la suta a numarului de turisti, in timp ce hotelierii sustin ca au avut o scadere cu 15 procente in acest sezon estival.

"Legat de succesul sezonului 2010 am o nelamurire: Inspectoratul de Politie Constanta da cifre oficiale de crestere cu cinci la suta, iar hotelierii dau scadere 15 la suta. Noi avem un proiect pe care il vom implementa in turism, care ne va ajuta sa avem o statistica reala si aproape concomitenta. Astfel, online vom putea avea numarul exact de turisti care se cazeaza in Romania. Exista un soft pe care dorim sa-l implementam la nivelul unitatilor de cazare de toate felurile si care ne va ajuta pe de o parte sa combatem turismul la negru, iar pe de alta parte sa avem statistici exacte, sa nu ne contrazicem intre statisticile operatorilor de turism si ale oficialitatilor, in acest caz Inspectoratul de Politie", a afirmat Udrea, la deschiderea Bursei Litoral de la Mamaia.

Udrea a precizat ca, dupa estimarile Institutului National de Statistica, in lunile iunie si iulie numarul de turisti straini a crescut cu sapte-opt procente.

"In conformitate cu statistica Institutului National de Statistica, in lunile iunie si iulie a fost o crestere pe segmentul extern de turisti de sapte-opt la suta cazari si innoptari, ceea ce inseamna ca eforturile care s-au facut de catre toti incep sa-si arate roadele pentru ca in timp de criza putem gasi resursa sa facem turismul romanesc sa renasca", a spus Udrea.

Citeste si:

Presedintele Asociatiei Patronale Mamaia, Traian Bucovala, a explicat, intr-o conferinta de presa sustinuta dupa deschiderea Bursei de Turism, ca datele privind scaderea de 15 procente sunt generate de situatia in care cei mai multi turisti au preferat sa vina pe litoral prin diverse programe care le ofereau anumite reduceri.

"Numarul de cazari este probabil mai mare decat anul trecut, dar ceea ce s-a consumat pe litoral este o scadere de 15-20 la suta. Sa nu uitam faptul ca au fost o serie de programe care nu au fost in beneficul hotelierului, de genul platesti cinci nopti si stai sapte. Acesta este fenomenul care s-a intamplat anul acesta", a mentionat Bucovala.