“Am returnat 5 avioane din cele 11 pe care le operam din cauza ratelor de inchiriere ridicate. Am avut intalniri repetate cu furnizorii, le-am explicat ca avem probleme si ca tarifele de pasageri au scazut. In cazul unor furnizori avem restante de o luna-doua. Unii ne-au inteles, altii au ales sa ia avioanele inapoi. Vrem sa ramanem in piata, acesta este motivul deciziilor luate”, a explicat Gheroghe Racaru.

Acesta a adaugat ca Blue Air va incheia in perioada urmatoare contracte de leasing pentru doua noi aeronave, cu rate de inchiriere mai mici. Astfel, compania va opera in iarna cu 6 aeronave si cu o capacitate de transport redusa cu 40%.

In schimb, Racaru declara ca in 2013 Blue Air va beneficia de primele aeronave proprietate personala din cele 5 incluse intr-un contract incheiat cu Boeing.

Citeste si:

Totodata, compania low-cost va renunta pana la 1 noiembrie la 300 din cei 800 de angajati, ca parte a procesului de restructurare. Cei mai afectati de aceasta masura au fost pilotii si insotitorii de zbor. “Am renuntat la pilotii straini, cu care aveam incheiate contracte de colaborare, in timp ce 60% din insotitorii de zbor aveau contracte pe perioada determinata. O parte din ei au plecat deja. Am mai transferat la Infra Group (companie detinuta tot de omul de afaceri Nelu Iordache, proprietarul Blue Air n.red.) si 200 de angajati care lucrau pe partea de handling”, a detaliat Racaru.

Cifra de afaceri a companiei se va situa anul acesta la un nivel similar cu cel din 2009, respectiv 150 mil. euro, sub estimarea de la inceputul anului, de 200 mil. euro.

Cititi si Blue Air: Datorii neplatite, disponibilizari si flota injumatatita. Ce urmeaza?

Blue Air: Datorii neplatite, disponibilizari si flota injumatatita. Ce urmeaza?

Blue Air: Datorii neplatite, disponibilizari si flota injumatatita....