Aflat in plin proces de restructurare a companiei aeriene Blue Air, Nelu Iordache (foto) nu abandoneaza insa celelalte proiecte de dezvoltare. Astfel, omul de afaceri care detine la Adunatii Copaceni, pe o suprafata de 130 de hectare, ferma pomicola “La Mosie” intentioneaza sa dezvolte in aceasta zona doua proiecte ce totalizeaza o investitie de peste 200 mil. euro. Mai exact, in 2011 Iordache va inaugura in apropierea fermei un hotel care se va adresa turistilor, dar si angajatilor companiei, in urma unei investitii de 4 mil. euro. Pana in acest moment suma alocata se ridica la 1,5-1,8 mil. euro, explica Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme detinut de Nelu Iordache.

Hotelul va avea o capacitate de 60 de locuri, va cuprinde un minimarket si un restaurant Self, brand aflat tot in portofoliul companiei. “Nu am gasit inca un nume pentru hotel. Va fi administrat de Direct Aeroservice, care mai ofera si servicii de catering si aerotaxi”, spune Racaru.

De asemenea, locatia vine si ca o completare la serviciile aeroportului pe care Iordache intentioneaza sa-l construiasca in urmatorii 2 ani in Adunatii Copaceni. Aeroportul se va intinde pe o suprafata de 200 de hectare si va necesita o investitie de 200 mil. euro. “In primavara lui 2011 vom incepe constructiile, am obtinut toate avizele necesare si intentionam sa mai atragem si alti parteneri de afaceri in acest proiect”, afirma Gheorghe Racaru.

Potrivit acestuia, aeroportul din Adunatii Copaceni va fi operat de compania Infra Group, ai carei actionari sunt Romstrade (75%) si Blue Air (25%).

Blue Air mai detine o baza de operare interna la Bacau. Compania aeriana opereaza in prezent curse de pe Aeroportul International „George Enescu” catre Londra, Milano, Roma, Torino si Bologna.

Primul parteneriat public-privat pentru constructia unui aeroport

Primul parteneriat public-privat pentru constructia unui aeroport

Pomicultura, o afacere profitabila?

Grupul de firme cu capital romanesc, Romstrade, care cuprinde firmele Romstrade, Blue Air, Direct Aeroservice, Andany SRL (marca La mosie), Blue Aero si doua agentii turistice Direct Travel si Blue Travel, a investit peste sapte milioane euro in ferma pomicola ce se intinde pe o suprafata de circa 130 hectare. 2009 a reprezentat primul an in care producatorul a comercializat fructe catre retaileri. Ferma produce cirese, mere, pere, piersici, prune, zmeura, coacaze, struguri.

Gheorghe Racaru se lanseaza in pomicultura cu investitii de 7 mil. euro

Gheorghe Racaru se lanseaza in pomicultura cu investitii de 7 mil....

Anul trecut, Andany Trading a livrat peste 1.000 de tone de fructe catre Real, Carrefour, Mega Image si Kaufland. Compania poarta in prezent discutii si cu reteaua Metro Cash&Carry si retailerul Selgros, insa Gheorghe Racaru estimeaza ca parteneriatele nu vor fi incheiate in acest an.

Zilnic, ferma din Adunatii Copaceni livreaza retailerilor o cantitate totala cuprinsa intre 20 si 40 de tone.

Potrivit lui Racaru, veniturile atrase de Andany in acest an se vor situa sub nivelul din 2009, de 122.000 de euro, in contextul in care productia s-a injumatatit ca urmare a conditiilor meteorologice nefavorabile.

Citeste si:

“Productia de zmeura si piersici a fost total compromisa din cauza grindinei. Vom vinde anul acesta doar mere si pere”, declara Racaru.
Pentru a proteja pe viitor productia de astfel de fenomene meteo, compania va achizitiona un sistem de plase de protectie. In acest sens, Andany a depus deja proiectul pentru accesarea unor fonduri structurale, costul acestor plase ridicandu-se la 10.000 euro pe hectar. In iarna producatorul isi propune sa instaleze sistemul de protectie pentru aproximativ 80 de hectare.

Totodata, producatorul isi propune sa extinda suprafata fermei pana la 200 de hectare, de la 100 ha cate detinea pana in acest an. Andany a achizitionat de la inceputul anului 30 ha si in prezent negociaza cumpararea a 20 ha suplimentare. Investitia se ridica la 15-20.000 euro pe hectar.

Restructurare “dureroasa” la Blue Air

Blue Air va finaliza la 1 noiembrie procesul de restructurare, renuntand la 5 din cele 11 aeronave pe care le opera si la 300 din cei 800 de angajati.

“Am returnat 5 avioane din cele 11 pe care le operam din cauza ratelor de inchiriere ridicate. Am avut intalniri repetate cu furnizorii, le-am explicat ca avem probleme si ca tarifele de pasageri au scazut. In cazul unor furnizori avem restante de o luna-doua. Unii ne-au inteles, altii au ales sa ia avioanele inapoi. Vrem sa ramanem in piata, acesta este motivul deciziilor luate”, a explicat Gheroghe Racaru.

Acesta a adaugat ca Blue Air va incheia in perioada urmatoare contracte de leasing pentru doua noi aeronave, cu rate de inchiriere mai mici. Astfel, compania va opera in iarna cu 6 aeronave si cu o capacitate de transport redusa cu 40%.

In schimb, Racaru declara ca in 2013 Blue Air va beneficia de primele aeronave proprietate personala din cele 5 incluse intr-un contract incheiat cu Boeing.

Totodata, compania low-cost va renunta pana la 1 noiembrie la 300 din cei 800 de angajati, ca parte a procesului de restructurare. Cei mai afectati de aceasta masura au fost pilotii si insotitorii de zbor. “Am renuntat la pilotii straini, cu care aveam incheiate contracte de colaborare, in timp ce 60% din insotitorii de zbor aveau contracte pe perioada determinata. O parte din ei au plecat deja. Am mai transferat la Infragrup (companie detinuta tot de omul de afaceri Nelu Iordache, proprietarul Blue Air n.red.) si 200 de angajati care lucrau pe partea de landing”, a detaliat Racaru.

Cifra de afaceri a companiei se va situa anul acesta la un nivel similar cu cel din 2009, respectiv 150 mil. euro, sub estimarea de la inceputul anului, de 200 mil. euro.

Cititi si Blue Air: Datorii neplatite, disponibilizari si flota injumatatita. Ce urmeaza?

Blue Air: Datorii neplatite, disponibilizari si flota injumatatita. Ce urmeaza?

Blue Air: Datorii neplatite, disponibilizari si flota injumatatita....