Studiul se bazeaza pe datele colectate de la 450 de campanii desfasurate in modelul RTB (Real Time Bidding), o tehnologie ce permite realizarea publicitatii online prin vanzarea si cumpararea fiecarei afisari a reclamei pe baza de licitatie in timp real.

Rezultatele arata ca utilizatorii au facut click pe reclame cel mai frecvent in timpul zilelor de sambata si duminica, avand o rata de click (raportul dintre numarul de click-uri si numarul de afisari a reclamelor) de 0,36%. Cea mai mare activitate a fost inregistrata intre 3 - 5 PM (CTR : 0,41%).

In ciuda ratelor mari de click din week-end, utilizatorii par sa aiba un potential mai mare de a lua decizii de cumparare in timpul saptamanii. O treime din toate click-urile care s-au incheiat cu o achizitie, au fost facute in zilele de luni si marti (32% din rezultatele saptamanale). O activitate mare de cumparare a fost observata luni 9 -10 AM (6% din toate achizitiile) si marti 10-11 AM (7%). De asemenea, o parte semnificativa (7%) a tranzactiilor, s-au realizat in a doua parte a zilei, in intervalul 7 – 8 PM. Datele arata ca numarul deciziilor de cumparare, bazate pe click-urile pe reclame, scade pe masura ce inaintam in saptamana.

Citeste si:

Dupa cum observa Maciek Mikolajczak de la RTB House, "Aceste rezultate reflecta modul in care utilizatorii realizeaza cumparaturile de pe internet. Tendintele de cumparare online, par a fi influentate de noile tendinte de la locul de munca - angajatii folosesc mai frecvent internetul pentru e-mailurile personale, stiri si alte resurse online in timpul orelor de lucru, intalnesc reclame online si pot dedica cateva momente pentru cumparaturi. Datele noastre confirma ca utilizatorii de internet cumpara online mai des seara, dar diminetile din timpul saptamanii sunt la fel de importante. Aceste informatii ne pot ajuta sa planificam mai bine activitatile de publicitate pe internet. Cunoscand perioadele in care probabilitatea ca utilizatorii sa dea click si sa cumpere este mai mare putem maximiza efectul campaniilor clientilor nostri."

Sursa datelor utilizate la realizarea studiului a fost sistemul de retargetare personalizata dezvoltat de RTB House. Analiza are la baza datele de pe 30 de piete, inclusiv Romania, pentru luna februarie In 2014.