Elefant.ro – veniturile din categorii noi depasesc veniturile din carte si eBooks

Dan Vidrascu, CEO al Elefant.ro, spune ca in 2013 Elefant.ro a incheiat anul cu o cota de piata de 8% din piata de carte si in 2014 mizeaza pe o crestere a ponderii la 10-12%. “In 2013, Elefant.ro a inregistrat o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro, cu 80% mai mare decat in anul precedent. In 2014, ne dorim sa crestem de 2,5-3 ori veniturile, pana la 15-20 milioane euro”.

“Cum Elefant.ro s-a extins foarte mult in ultimele luni, ponderea veniturilor din carte in totalul cifrei de afaceri este in continua modificare. Practic, in luna iunie 2014 ne asteptam ca veniturile din categorii mai noi de produse prezente acum pe Elefant.ro sa depaseasca veniturile din categoriile traditionale cum este cea de carte si eBooks”, a spus Vidrascu.

Elefant.ro are in prezent 150 de angajati si intentioneaza sa mareasca echipa pana la finalul anului. “Vom reveni cu cifre mai concrete si planurile de resurse umane pana la final de an in curand”.

Ce investitii are in plan retailerul

Elefant a alocat investitii de 1 milion de euro in 2014, pentru cresterea brandului in general. Compania se asteapta la venituri de 2,5-3 ori mai mari decat in 2013 si pentru a atinge acest obiectiv, compania va creste gama de produse si numarul categoriilor din mall-ul online.

“Am intrat in zona de cosmetice, produse de ingrijire personala, parfumuri, produse destinate copiilor in prima parte a acestui an. Ne pregatim cu alte lansari in a doua parte si, intre timp, majoram constant oferta la carti, eBooks, jucarii, produse vestimentare si incaltaminte, cat si accesorii”.

Practic, cartea a devenit doar un segment din intregul business Elefant.ro. “Industria de carte a suferit cel mai mult in ultimii ani din cauza distributiei. Din acest motiv am si decis sa lansam Elefant.ro in zona de carte unde acum 4 ani aveam destul de multa experienta si unde cunosteam toate lipsurile pietei de carte. In prezent insa, toti clientii Elefant.ro, atat cei care prefera cartea, cat si cei care doresc sa cumpere parfumuri, genti, ceasuri sau orice alte produse de pe elefant.ro beneficiaza de servicii de livrare din ce in ce mai bune. Ajungem cu produsele noastre in orice colt din Romania si nu numai”.

In ceea ce priveste segmentul de eBooks, acestea reprezinta doar 1% din vanzarile Elefant.ro, la un catalog de peste 3.000 de titluri, in timp ce catalogul disponibil pe hartie contine circa 60.000 de titluri. La un ritm de crestere a cartilor digitale cu 2-3.000 de titluri anual, compania spera sa treaca de 5% vanzari de eBook-uri din totalul vanzarilor pe Elefant.ro.

Libris.ro - anumiti jucatori pe piata de carte online “vand cartea cu preturi de dumping

Laura Teposu, director de dezvoltare la Libris, este mai optimista in ceea ce priveste evolutia pietei, estimand o crestere de 10-20% in 2014, mai ales datorita dezvoltarii vanzarilor online si cresterii increderii fata de acest canal de distributie.

“In primul trimestru al anului 2014 Libris a inregistrat o crestere de 58% fata de primul trimestru al anului 2013. Cresterea se datoreaza evolutiei vanzarilor online a caror pondere in totalul cifrei de afacere a crescut la peste 80%.
In contextul acestui trend pozitiv estimam pentru 2014 o cifra de afaceri de peste 4 milioane de euro”, spune ea.

Citeste si:

Libris NU va intra pe mai multe nise de activitate, ramanand o librarie online. “Ca o paralela : intotdeauna o librarie intr-un spatiu propriu a avut mult mai mult succes decat o librarie situata intr-un mall. Desi este o moda ca orice magazin online sa se transforme in mall, consideram ca atunci cand ai focusul pe un anumit produs lucrurile pot fi facute mult mai bine. Avem si alte proiecte, pe care le dezvoltam independent de Libris .ro, cu echipa si strategie proprie. Pe scurt am replicat cunostintele dobandite in 5 ani deonline cu Libris pentru a dezvolta mult mai repede si eficient alte magazine online”, considera Laura Teposu.

In prezent, Libris are 52 de angajati si pana la sfarsitul anului va mai angaja persoane pe segmentele de depozit, marketing si relatii cu clientii.

„Am introdus o noua facilitate pentru vizitatorii site-ului: posibilitatea de a rasfoi pagini din cartile listate. Ne propunem ca pana la sfarsitul anului, peste 90% dintitlurile in limba romana listate pe Libris.ro sa fie documentate cu pagini din continutul cartii.Dorim cu acest proiect, sa aducem in online si avantajele unei librarii traditionale”, mai spune Teposu.

Ea are o opinie puternica privind anumite disfunctionalitati in piata de carte din Romania. Daca Dan Vidrascu considera ca exista probleme in ceea ce priveste distributia, directorul de dezvoltare al Libris considera ca exista anumiti jucatori pe piata de carte online care “vand cartea cu preturi de dumping cu scopul de a-si face o baza de date si a vinde alte produse cu marja de profit mai mare”.

„Desi pe termen scurt pare interesant pentru cumparator sa achizitioneze cartea cu un pret mai mic, pe termen lung se intoarce impotriva lui deoarece afecteaza grav piata de carte. Se genereaza astfel multa presiune asupra editurilor care trebuie sa acorde librariilor rabat mai mare, iar aceasta se va reflecta undeva, in calitate, pret, ritmul aparitiilor editoriale. O afacere sanatoasa ar trebui sa functioneze cu o marja de profit decenta care sa permita si dezvoltarea pe termen lung. E un cerc vicios care trebuie interupt undeva”, considera ea.

“Este foarte important sa avem o piata de carte echilibrata care sa permita editorilor sa aduca noutati in piata , numai asa vom pastra viu interesul cititorilor pentru carte. Sa nu uitam ca prosperitatea unei economii are legatura directa cu nivelul de cultura al acesteia”.

Citeste si un interviu in amanunt cu Tudor Benga, manager al Okian.ro, care ofera perspective proprii asupra pietei de carte din Romania, si in special cea in limba engleza.

Tudor Benga, Okian: Piata de manuale scolare este "blocata in timp" din motive institutionale

Tudor Benga, Okian: Piata de manuale scolare este "blocata in timp"...

Sursa foto: Shutterstock: carte