„In Romania zona de contactless este bine dezvoltata, sunt 40.000 de terminale. Deja 30% din reteaua de acceptare este contactless, deci avem o masa critica. Chiar vreau sa multumesc industriei de retail, pentru ca platile contactless sunt un fenomen in Romania. Acest fenoment nu ar fi fost posibil daca colegii dvs, casierii, nu ar fi inteles cum functioneaza. Chiar mie cand eram la casa mi s-a zis <<Aveti card contacless, dati-mi-l ca e mai usor>>. Eu asa ceva nu am mai intalnit. Daca vrem ca Apple Play sa fie disponibil in Romania trebuie sa crestem numarul de plati contactless. Slovacia, Polonia sunt campioante in zona de plati avansate”, spune Cretu.

El a mai spus ca 2/3 din tranzactiile online cu cardul sunt plati pentru magazine din strainatate.

Visa are 7,5 milioane de cardul in Romania, iar tranzactiile cu carduri Visa inseamna 23 de miliarde de euro anual dintr-o piata de 37 de miliarde de euro.

RetailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro si sustinut de Evozon Systems & Hybris Software, an SAP Company. Partenerii Omnichannel Day sunt Vodafone& Mindspeed Communications, iar cele doua module de discutii sunt sustinute de Media Galaxy, respectiv DPD Romania. Partenerii Innovation & Marketing Day sunt VISA, Microsoft si Telekom Romania. Sponsorii evenimentului sunt Carrefour Romania, PepsiCo, Q InStore Radio si Netopia MobilPay.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography