“Clientii nostri sunt in general tineri pana in 35 de ani si incerc sa ma cobor la nivelul lor…pentru ei nu exista cuvantul offline sau cuvantul online. Pentru ei internetul, laptopul, digitalul sunt lucruri care sunt o stare de fapt. In 20-30 de ani, daca retailerii nu isi revolutineaza felul in care fac business...pentru consumatorii tineri, raftul fizic va disparea. Este foarte important sa intelegeti efortul unor branduri care vor sa deseneze cum arata urmatoarea decada”, a declarat Calin Clej, director de marketing pe segmentul de bauturi in cadrul PepsiCo in regiunea Europa de Sud-Est.

El a mai spus ca incearca sa transforme marketingul intr-un lucru de importanta unei culturi ori religii in cadrul PepsiCo.

“Noi facem marketing ca spirit al unei culturi, incercam sa-l ducem la nivelul unei religii ori a unui cult. In China s-a lansat primul smartphone PepsiCo tocmai pentru ca exista doua scoli de marketing. Sunt scoli care vor sa comunice ceva consumatorului si sunt altii, adica cei care incearca sa mute modul de propavaduire al mesajului brandului catre masa de oameni, folosindu-i pe ei, pe consumatori. Si nu inteleg de unde vine frica asta de a vedea modul in care este perceput brandul de oameni. Pentru ca sunt doua cuvinte de a descrie un brand: creep (n.red. nesuferit) sau great (minunat)”, explica Clej.

RetailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro si sustinut de Evozon Systems & Hybris Software, an SAP Company. Partenerii Omnichannel Day sunt Vodafone& Mindspeed Communications, iar cele doua module de discutii sunt sustinute de Media Galaxy, respectiv DPD Romania. Partenerii Innovation & Marketing Day sunt VISA, Microsoft si Telekom Romania. Sponsorii evenimentului sunt Carrefour Romania, PepsiCo, Q InStore Radio si Netopia MobilPay.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography