Anul trecut, clientii europeni au cheltuit 2,2 miliarde de euro in magazine online internationale in timpul sarbatorilor de Craciun, ceea ce indica o crestere de 27% de la an la an, conform unui studiu realizat de RetailMeNot, in cooperare cu Centre for Retail Research.

Europenii cumpara mai mult peste hotare decat americanii

Europeni sunt mai obisnuiti sa cumpere de la magazine online din afara tarilor de origine decat cei din SUA. Aceasta nu reprezinta insa o surpriza majora, avand in vedere ca Europa are mult mai multe state decat America de Nord, unele dintre ele neavand inca o economie competitiva. Chiar si asa, in SUA 2,4% din cadourile de Craciun sunt cumparate din tari straine, in Canada ponderea fiind mai mare, de 7,8%, scrie eCommerceNews.eu.

In Europa, Olandezii achizitioneaza cel mai mult de peste hotare. Circa 15,2% din banii cheltuiti de olandezi, adica circa 224 de milioane de euro, vor fi indreptati catre achizitii transfrontaliere, adica aproape de doua ori mai mult decat in Belgia (8%) sau Germania (7,8%).

Cea mai mare crestere a achizitiilor transfrontaliere de sarbatori este inregistrata de Italia si Spania, unde acestea vor evolua cu 48,3% si respectiv 56,5%.