Referitor la preferintele consumatorilor, interesele barbatilor nu reprezinta o surpriza. Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continua sa se regaseasca in randul preferintelor consumatorlui masculin, dar procentul dintre femei si barbati pe partea aceasta incepe cu fiecare an care trece sa se miscoreze.

Compararea cu anul 2015 a reliefat preocuparile tot mai crescute ale femeilor pentru tehnologie. Desi diferentele dintre barbati si femei pe aceste categorii inca sunt mari si nu exista momentan posibilitatea ca femeile sa surclaseze consumatorul masculin, consumatorul de sex feminin este din ce in ce mai preocupat de achizitionarea celor mai noi terminaluri high-tech, iar gradul de interes a crescut de aproape 4 ori in 2016 fata de 2015 pentru categoriile de gadgeturi si s-a dublat pentru smartphone-uri.

In online, nu sunt diferente foarte mari intre comportamnentul masculin si cel feminin

Chiar daca in offline barbatii si femeile au un comportament diferit la cumparaturi (conform unui studiu publicat in Journal of Shopping Center Research) in online, in urma cercetarii realizate de CEL.ro, se observa ca intre cele doua categorii nu sunt diferente foarte mari din punct de vedere comportamental. Ambele sexe viziteaza si analizeaza in medie acelasi numar de pagini, iar valoarea cosului de cumparaturi indica diferente foarte mici intre cele doua sexe - valoarea medie a cumparaturilor facute de barbati este cu 3% mai mare decat cumparaturile facute de utilizatorii de sex feminin.

In ultima perioada in eCommerce se observa preferinta tot mai mare in folosirea dispozitivelor mobile. Desi aceste dispozitive inca nu au detronat desktopul, directia in care evolueaza lucrurile indica un viitor nu foarte indepartat in care mobilul va fi cel putin egal cu desktopul nu doar ca preferinta de cercetare a pietei, ci si de achizitie.

Citeste si:

In urma studiului s-a observat ca femeile sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile decat barbatii. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa faca tranzactii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe cand barbatii aleg sa faca tranzactii mobile intr-o proportie de 23%, 77% preferand desktopul.

CEL.ro a generat in anul 2015 vanzari de 40 de milioane de euro.

Principalii concurenti ai companiei sunt eMag, Altex, Flanco, precum si PCGarage.ro sau Evomag.ro.