Pe segmentul de retail, schimbarile includ un nou format de reclama Showcase Shopping. Compania spune ca aceste reclame sunt dezvoltate pentru termeni mai ampli de cautari precum „imbracaminte de sport pentru femei” sau „mobila pentru sufragerie”, unde prezentarea unui singur produs nu ar putea fi un rezultat suficient. In loc de acest lucru, comerciantii pot sa creeze galerii de produse care se potrivesc acestor cautari mai complexe.

Google modifica de asemenea reclamele de pe YouTube. Ideea de baza de a permite privitorilor sa cumpere produse care apar in videoclipuri ramane aceeasi, insa acum advertiserii pot adauga bannere sub videoclipuri pentru a scoate in evidenta mai multe produse, dar si un sistem mai bun de a selecta produse specifice.

Cel din urma anunt legat de shopping implica cautarile si achizitiile transfrontaliere. Google subliniaza ca testeaza instrumente care vor converti automat preturile in moneda celui care cauta produse din alte tari. Astfel, daca vrei sa cumperi un produs din Marea Britanie, de exemplu, lirele sterline vor fi automat convertite in lei.

Pe segmentul de travel, Google spune ca va adauga „filtre inteligente”, prin care utilizatorii vor putea filtra rezultatele hoteliere in functie de anumiti factori – preturi sau rating-uri, printr-o singura apasare/click. Totodata Google va suport si cautari mai complexe precum „hoteluri care accepta animale de casa din Paris, sub 200 de euro”.

Citeste si:

Oficialii Google au subliniat de asemenea ca vizitele catre site-urile mobile ale site-urilor de turism au acoperit 42% din total in primele luni ale anului curent, in timp ce shopping-ul si cautarile cu scopuri turistice au crescut cu 30% in ultimul an, pe platforme mobile.

„Mobile-ul a devenit normalitatea atunci cand vorbim de shopping si travel”, a declarat Jonathan Alferness, vice presedinte al Google pe segmentele de produse de shopping si retail.

Facilitatile amintite anterior vor fi disponibile si pe desktop, insa vor fi „in primul rand mobile friendly”.