Atunci cand vine vorba de modalitatea de plata, romanii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel incat noua din zece persoane opteaza pentru plata ramburs (88%) si doar 26% platesc cu cardul, informeaza News.ro.

Mai mult, peste jumatate dintre ei au declarat ca au returnat, cel putin o data, la produsul comandat. Motivul principal mentionat este legat de marimea necorespunzatoare a hainelor – 80,3% sau pentru ca produsul nu era asemanator cu cel de pe site.

Ca modalitate de livrare, Posta Romana a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% in favoarea unui curier rapid.
Cand vine vorba de preferinte, 43,8% dintre respondenti sunt gata sa plateasca mai mult pentru brandurile romanesti.

”Exista suficient spatiu de crestere pe piata online, iar retailerii pot specula aceasta oportunitate. (...) Pentru imbunatatirea serviciilor oferite de magazinele online, acestea trebuie sa stie ca, pentru o comanda medie de 122 lei, cumparatorii considera ca magazinul ar trebui sa suporte cheltuielile de transport”, potrivit fondatorului MKOR, consultantul Corina Cimpoca.

Citeste si:


Peste jumatate din cei interesati de achizitionarea hainelor din mediul online isi cauta informatiile pe Google sau pe Facebook
. In acest moment, foarte putini folosesc aplicatiile puse la dipozitie de magazinele online.

De asemenea, 62% din respondenti spun ca nu au folosit niciodata o astfel de aplicatie, iar jumatate din acest procent le considera inutile. Aceleasi procente se inregistreaza si in randul aplicatiilor de chat.

„Studiul pietei online de fashion din Romania” a fost realizat in perioada 12-22 iunie 2016, la nivelul intregii tari, pe un numar de 500 de respondenti, care au achizitionat cel putin o data produse vestimentare in mediul online, in ultimele 12 luni.

Anul trecut, circa 2,7 milioane de romani si-au facut cel putin o data cumparaturile pe internet, cheltuind 1,4 mld. euro, cu aproximativ 30% mai mult decat in 2014, potrivit statisticilor oficiale.